شناسه خبر : 154322
تاریخ انتشار : 1402/08/10 08:47
وزیر اول اسکاتلند خطاب به ساکنان اردوگاه جبالیا: متاسفم که دنیا نتوانست از شما حفاظت کند

لحظه‌ به‌ لحظه با بیست و ششمین روز طوفان الاقصی؛

وزیر اول اسکاتلند خطاب به ساکنان اردوگاه جبالیا: متاسفم که دنیا نتوانست از شما حفاظت کند

جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام کودکان و زنان غزه همچنان ادامه دارد؛ از یک سو افکار عمومی جهان پایان نسل‌کشی و جنایات جنگی اسرائیل را فریاد می‌زند و از سوی دیگر کودکان و زنان غزه از کمک سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ناامید هستند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: ناامیدی از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در جلوگیری و توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی درحالیست که همه مقامات این سازمان می‌دانند که غزه با فاجعه انسانی و منطقه خاورمیانه  با بحران عظیمی روبه روست و دامنه این جنگ ممکن است، به دیگر کشورها سرایت کند و در همین راستا  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه پس از بمباران اردوگاه جبالیا از احتمال گسترش درگیری‌ها در نوار غزه به سایر منطقه ابراز نگرانی کرد.

گوترش در بیانیه‌ای گفت که «من عمیقاً از خطر گسترش جنگ و تشدید خطرناک تنش فراتر از غزه نگران هستم و از همه رهبران می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از ویرانی گسترده‌تر نشان دهند. او کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم و تصریح کرد «از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند دو سوم کشته‌شدگان در غزه زن و کودک هستند، وحشت زده شده است»

در همین حال وزیر اول اسکاتلند خطاب به ساکنان اردوگاه جبالیا گفت که واقعا متاسفم که دنیا نتوانست از شما حفاظت کند.

* ۷ غیرنظامی اسیر در غزه در بمباران جبالیا کشته شدند

گردان‌های قسام اعلام کرد: ۷ نفر از غیرنظامیان اسیر در غزه در بمباران روز گذشته جبالیا کشته شدند که ۳ نفر از آن‌ها دوتابعیتی بودند.

*  ۸۷۹۶ شهید در ۲۶ روز/ ۳۶۴۸ نفر کودک هستند

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۸ مهرماه) تاکنون به ۸۷۹۶ نفر خبر داد وگفت که ۳۶۴۸ نفر از آنها کودک، ۲۲۹۰ نفر زن هستند.، شمار زخمی ها هم به ۲۲۲۱۹ نفر رسیده است.

* دومین کشتار در جبالیا طی یک روز

هنوز ساعاتی از محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا نگذشته بود که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دقایقی قبل اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مجددا در اردوگاه جبالیا در شمال این باریکه دست به جنایتی دیگر زده و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده است.

این دومین جنایت و کشتار بزرگ صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا طی چند ساعت اخیر است.

روز گذشته نیز در بمباران محله‌ای کامل در جبالیا بیش از ۴۰۰ نفر شهید و مجروح شدند.
 

* استعفای مدیر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک در اعتراض به نسل کشی در غزه 
 
مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک در اعتراض به کوتاهی سازمان ملل در انجام وظیفه خود در جلوگیری از آنچه که او آن را به عنوان نسل کشی غیرنظامیان فلسطینی در غزه زیر بمباران‌های اسرائیل طبقه بندی می‌کند، از سمت خود استعفا داد

* حمله موشکی مجدد به اراضی اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند که مناطق جنوبی تل آویو، اسدود و عسقلان مجددا هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

این منابع از شنیدن صدای انفجارهایی در آسمان اسدود خبر دادند.

* ۱۸۰۰۰ تن بمب در غزه؛ قدرت تخریبی ۱.۵ برابر بیشتر از بمب هیروشیما

مقام‌های غزه اعلام کردند که از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا امروز، رژیم صهیونیستی ۱۸ هزار تُن بمب بر سر ساکنان این شهر انداخته که ۱.۵ برابر نیروی انفجاری حمله اتمی آمریکا به هیروشیماست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی