شناسه خبر : 59338
تاریخ انتشار : 1399/12/02 11:00
انتشار گزارش غیرمحرمانه از قتل «خاشقچی» از سوی آمریکا

انتشار گزارش غیرمحرمانه از قتل «خاشقچی» از سوی آمریکا

مشاور امنیت ملی آمریکا: دولت آمریکا، گزارشی غیرمحرمانه از قتل«جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستانی که در سال 2018 در استانبول به قتل رسید، به کنگره امریکا ارسال خواهد کرد.

نورنیوز-گروه بین الملل: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به زودی گزارشی غیرمحرمانه از قتل فجیع «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستانی که در سال ۲۰۱۸ در استانبول به قتل رسید، به کنگره امریکا ارسال خواهد کرد.
وی به خبرنگار cnn گفت: کنگره امریکا قانونی را صادر کرده است که به موجب آن دولت باید نسخه‌ای غیرمحرمانه از گزارش بازپرسی و مسئولیت قتل وحشیانه و فجیع جمال خاشقچی را ارسال کند.
سالیوان ضمن بیان اینکه دولت قصد دارد به زودی این گزارش را به کنگره بفرستد افزود که هیچ موعد مقرری برای ارسال گزارش به کنگره وجود ندارد اما این فرآیند طولانی نخواهد بود.
مشاور امنیت ملی امریکا گفت که پاسخی اضافی درباره چگونگی تضمین بازپرسی از جنایت قتل خاشقچی به گزارش خود ضمیمه خواهند کرد.
منابع رسانه ای اعلام کردند که دولت امریکا در هفته اول ماه مارس این گزارش را منتشر خواهد کرد.
در سال ۲۰۱۹، گزارش مستقل گزارشگر ویژه سازمان ملل شواهد مفصلی ارائه داد که مقامات عالی رتبه سعودی، کشتار و تکه تکه کردن خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول، برنامه ریزی کرده و انجام دادند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی