شناسه خبر : 42339
تاریخ انتشار : 1398/11/21 15:51
ادعای تل‌آویو: آمریکا در عراق با ایران می‌جنگد، اسرائیل در سوریه

ادعای تل‌آویو: آمریکا در عراق با ایران می‌جنگد، اسرائیل در سوریه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای تقسیم وظیفه با واشنگتن برای جنگ با تهران، گفت آمریکا در عراق با ایران می‌جنگد و اسرائیل در سوریه.

 «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد واشنگتن و تل‌آویو مبارزه با ایران در منطقه را بین خود تقسیم کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، بنت شامگاه یکشنبه بعد از بازگشت از سفر آمریکا، گفت: «آمریکا پذیرفت که با [حضور] ایران در عراق مقابله کند، همزمان اسرائیل نیز با آن (ایران)‌ در سوریه می‌جنگد».

وی درباره مباحثات خود با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، توضیح داد واشنگتن و تل‌آویو توافق کردند که برای مقابله با اقدامات تهران برای ایجاد یک گذرگاه در منطقه همکاری کنند؛ گذرگاهی که به ادعای بنت قرار است نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را از مبدأ ایران، از طریق عراق و سوریه، به لبنان و دریای مدیترانه برساند.

به نوشته این پایگاه خبری، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «من با همکار آمریکایی‌ام، اسپر، دیدار کردم و ما هماهنگی‌های دقیقی انجام دادیم؛ آنها [مسئولیت] عراق را برعهده گرفتند و ما [مسئولیت] سوریه را».

وزارت دفاع آمریکا هنوز به سوالات درباره اظهارات بنت درباره تقسیم ادعایی وظیفه مقابله با ایران بین واشنگتن و تل‌آویو، پاسخ نداده است.

به نوشته تایمز اسرائیل، بنت با ادعای اینکه رژیم صهیونیستی در هفته قبل حملاتی را علیه مواضع ایران در سوریه انجام داده، افزود: «ما به میزان قابل توجهی حملات بسیار قوی علیه حضور ایران، پایگاه‌های آن، موشک‌های زمین به هوای آن، رزمندگان آن، شبه‌نظامیانش در سوریه را افزایش داده‌ایم».

وی با پیوسته دانستن ایران، عراق، سوریه و لبنان، مدعی شد: «[آنها] مانند یک پازل پیوسته هستند. یک لوله‌کشی آب را در نظر بگیرید، که آب اینجا راکت و تروریسم است. اگر شما یک تکه از این لوله‌کشی را خارج کنید، پیوستگی آن را شکسته‌اید و خشک خواهد شد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره تلفات حمله هفته قبل جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه، ادعا کرد: «رسانه‌های خارجی گزارش دادند که 23 سوری و ایرانی آنجا کشته شدند. این عدد بزرگی است و ما بیش از این انجام خواهیم داد تا سوریه [برای ایران] به ویتنام تبدیل شود».

به نوشته این وبگاه، بنت سپس خواستار اقدام تهاجمی مستقیم علیه ایران و گروه‌های حامی آن در منطقه شده و گفت ارتش اسرائیل باید به جای هدف قرار دادن کاروان تسلیحاتی، پایگاه‌ها و منابع ایران در سوریه را نابود کند.

وی در اظهاراتی که نشان از هراس تل‌آویو از تقویت تسلیحاتی جنبش حزب‌الله لبنان و زرادخانه‌های موشکی این گروه بود، افزود: «نمی‌خواهم در تعقیب کاروان‌های [تسلیحات] باشم، زیرا هر کاروانی را که هدف قرار بدهیم، پنج کاروان دیگر را از دست می‌دهیم، و [حزب‌الله] آرام آرام حجم بحرانی از راکت‌ها را برای تهدید ما گردآوری می‌کند».

بر این اساس، رئیس ماشین جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه به دنبال اجتناب از اعزام نظامیان اسرائیلی به جنگ‌های احتمالی آتی با لبنان یا غزه است، مدعی شد: «این [اقدام]، بازی کردن در زمین آنهاست، من می‌خواهم بازی را به زمین خودمان بکشانم. تضعیف ایران نهایتاً منجر به تضعیف حزب‌الله و حماس می‌شود».

بنت پیشتر هم چنین اظهارات تندی را علیه ایران به زبان آورده بود و روزنامه «جروزالم‌پست» چندی پیش گزارش داد: «بنت در تلاش است تا اقدامات اسرائیل علیه نیروهای ایرانی در سوریه را با هدف قانع کردن جمهوری اسلامی به عقب کشیدن نیروهایش از این کشور در آینده نزدیک، افزایش دهد».

تداوم اینگونه اظهارات از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه «هاآرتص» چندی پیش در گزارشی نوشته بود این بیانیه‌ها بدون هماهنگی با نظامیان صادر شده و خشم فرماندهان اسرائیلی را برانگیخته است.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی