شناسه خبر : 31509
تاریخ انتشار : 1398/04/05 15:54
تامین 25 هزار تن کاغذ فرهنگی برای مطبوعات و کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:

تامین 25 هزار تن کاغذ فرهنگی برای مطبوعات و کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 25 هزار تن کاغذ فرهنگی تامین شده که ? هزار و ??? تن آن کاغذ مطبوعات و ?? هزار و ??? تن کاغذ کتاب است.

به گزارش نورنیوز، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به ابهامات خبرنگاران درخصوص چگونگی شمول کاغذ در فهرست کالا‌های اساسی افزود: در سال ??، کل کاغذ مشمول کالای اساسی بود، اما از سال ?? تفاوتی میان کاغذ فرهنگی (یعنی کاغذ مصرفی برای حوزه کتاب و مطبوعات) و کاغذ غیرفرهنگی قائل شده ایم و از ابتدای امسال تنها کاغذ کتاب و مطبوعات شامل کالای اساسی است و ارز ???? تومانی می‌گیرد.


وی با بیان اینکه این جابه جایی و تغییر مسیر و تثبیت این مطلب نیز در تصمیم گیری و در سامانه و نیز در تعیین ارز اتفاقاتی را ایجاد کرد، گفت: اما در حال حاضر یعنی تا پایان خرداد تامین حدود ?? هزار تن معادل ?? میلیون دلار تایید شده که حدود ? هزار و ??? تن کاغذ مطبوعات و حدود ?? هزار و ??? تن کاغذ کتاب است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر روند سه ماهه ابتدای سال ?? و مطابق برنامه تامین ?? هزار تن کاغذ به گواه سامانه‌های وزارت ارشاد و وزارت صمت و بانک مرکزی افزود: مسیر مورد نظر این بوده که ما در شش ماهه اول سال در حد ?? هزار تن کاغذ و در پایان سال هم ?? هزار تن کاغذ داشته باشیم تا مشکل حوزه مطبوعات و کتاب حل شود که ان شاء الله با این روند آن را حل خواهیم کرد.



صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی