نورنیوز

NourNews.ir

شناسه خبر : 326621 شنبه 6 تیر 1405 8:0

נתניהו כינה את הסכם לבנון "הישג גדול"

ראש ממשלת ישראל שיבח את הסכם המסגרת עם ממשלת לבנון, וכינה אותו הישג גדול עבור ממשלו וטען כי ההסכם ימנע מאיראן לחזק את השפעתה בלבנון.

בדבריו לאחר חתימת הסכם המסגרת בין המשטר לממשלת לבנון, אמר ראש ממשלת ישראל: "לא נאפשר את חזרתם של אנשים לדרום לבנון".

בנימין נתניהו המשיך וחזר על טענותיו המוגזמות בנוגע לאיראן וחיזבאללה, והוסיף: "הסכם המסגרת הוא מכה קשה לאיראן, שניסתה לאלץ אותנו לסגת מדרום לבנון".

נתניהו, שנכשל בבירור בהשגת מטרות המלחמה שלו, טען: "הסכם זה מאשר כי לאיראן ולחיזבאללה אין תפקיד בלבנון, וכי נאפשר לצבא לבנון להתחיל להשתלט על שני אזורי פיילוט בדרום לבנון. אחד מהאזורים הללו ממוקם לחלוטין מחוץ לאזור החיץ הביטחוני, מדרום לנהר הליטאני. האזור השני ממוקם מצפון לנהר הליטאני, וחלק קטן ממנו נמצא בתוך אזור הביטחון המורחב שהקמנו בשבועיים האחרונים. צה"ל הבהיר כי אינו צריך עוד לשמור על שליטה באזור זה."

לפני משבר לגיטימציה גם בתוך השטחים הכבושים, טען: "השגנו הישג גדול עבור ישראל. ישראל תישאר באזור הביטחון עד שחיזבאללה ימסור את נשקו. ההסכם עם לבנון הוא מכה קשה לאיראן. וחשוב מכל, נישאר באזור הביטחון."

נתניהו הצהיר חד משמעית: "נמשיך לשמור על אזור החיץ הביטחוני העיקרי, הנמצא מעבר לטווח טילי נ"ט, ולא נאפשר לחיזבאללה או אפילו לאזרחים להיכנס לאזור זה."

کلیه حقوق این سایت برای نورنیوز محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2024 www.NourNews.ir, All rights reserved.