האפיפיור ליאו ה-14 קרא לפתור סכסוכים "כבני אדם, לא כחיות", בנאום שנשא בפתיחת פגישה בת יומיים עם קרדינלים מרחבי העולם בוותיקן, שהחלה ביום שישי.
הוא חזר על התנגדותו למלחמה, וקונן על כך ש"מתחים וסכסוכים בינלאומיים פוצעים את המשפחה האנושית".
הוא אמר, "מלחמה לעולם אינה ראויה לאנושות, ולעולם אינה מבורכת על ידי אלוהים, משום שהבורא העניק לנו את ההיגיון והרצון לפתור סכסוכים כבני אדם, לא כחיות, גם אם אנו מצוידים בנשק מתקדם ביותר".
מוקדם יותר, האפיפיור תיאר את המלחמה כ"תבוסה כואבת" של המשא ומתן, והביע את צערו על כך ש"אלימות וקיטוב זרקו את העולם למשבר עמוק".
הוא טען כי "כל מלחמה מייצגת בסופו של דבר תבוסה כואבת של היכולת למשא ומתן, כמו גם של המצפון האנושי המשותף שמכיר בקשרי הצדק בין האומות".