پس از واریز نوبت سوم بسته حمایت معیشتی دولت، یکی از بیشترین پرسشی که شهروندان مطرح کردند، تکلیف ثبت درخواست افرادیست که شماره موبایل به نام سرپرست خانوار نیست.
حامد شمس، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: سرپرستان متقاضی دریافت بسته حمایتی در صورت نداشتن سیمکارت تلفن همراه به نام خودشان حتما باید سیمکارتی برای خوشان و به نام خودشان تهیه کنند و هیچ راه چاره دیگری برای این کار وجود ندارد.
وی با اشاره به سامانه شاهکار ( این سامانه وظیفه احراز هویت سرویسهایی از قبیل سیم کارتها، خطوط ثابت تلفن و اشتراکهای اینترنت، SAP و PAP ، Mobile Wi-Fi و ... را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت تولید شده است) اظهار کرد: با استفاده از این سیستم، امر تطابق شماره موبایل با کدملی سرپرستان خانوار صورت میگیرد و اینگونه میتوان مطمئن شد که پول بسته به حساب شخص سرپرست واریز شده است.