مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ذکر عدم پایبندی آمریکا به مفاد تفاهم نامه خاتمه جنگ و تجاوزگری مستمر اسرائیل علیه لبنان، نسبت به نقض اخیر آتشبس ابراز نگرانی کرده و خواستار باز ماندن کانال های ارتباطی میان طرفین مذاکرات شد.
نورنیوز-گروه بین الملل: به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلامآباد، سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور در ادامه رایزنیهای منطقهای و بینالمللی خود پس از حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به ایران، با کایا کالاس گفت وگوی تلفنی انجام داد.
طرفین وضعیت منطقهای که به سرعت در حال تغییر است را بررسی کردند.کالاس از تلاشهای صادقانه پاکستان که منجر به امضای تفاهمنامه اسلامآباد شد، قدردانی کرد.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون ذکر پیامدهای ناشی از تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به لبنان و تخلفات آمریکا پیرامون تفاهم نامه خاتمه جنگ، نگرانیهای جدی خود را در مورد نقض اخیر آتشبس ابراز داشته و تاکید کرد که کانالهای ارتباطی باید باز بمانند.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز بر لزوم پایبندی همه طرفها به توافق آتشبس تأکید کرد.
اسحاق دار طی روزهای اخیر با همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران، بریتانیا و بحرین نیز ارتباط تلفنی برقرار کرده است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای امروز خود ضمن اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ تاکید کرد: «این حملات وحشیانه نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»