نورنیوز https://nournews.ir/n/326868
کد خبر: 326868
7 تیر 1405

هشدار درباره کشت غیرقانونی خشخاش


معاون دادگستری استان تهران اعلام کرد کشت غیرقانونی خشخاش در این استان بسیار محدود است و عمده گزارش‌ها درباره کشت آن مربوط به مناطق غربی و شمال‌غربی کشور است.

نورنیوز-گروه اجتماعی: ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به کشت خشخاش عمدتاً مربوط به برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کشور است که ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر تمرکز آن در همان مناطق تأکید دارد.

وی با اشاره به نیازهای دارویی کشور افزود: بخشی از مواد مورد نیاز دارویی کشور، ضرورتی قانونی و اجتناب‌ناپذیر است که در صورت عدم تأمین داخلی، از مسیرهای کاملاً قانونی و با مجوزهای لازم تأمین و وارد می‌شود.

نیکوکار همچنین با تأکید بر وجود سازوکارهای نظارتی در این حوزه گفت: تأمین این نیازها تحت نظارت دقیق و در چارچوب قوانین انجام می‌شود و در سطح ملی نیز شورای عالی هماهنگی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر این فرآیند نظارت دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پایان تصریح کرد: در استان تهران با اقدامات انجام‌شده، وضعیت کشت خشخاش به شکل قابل توجهی کنترل شده و در سطح ناچیز قرار دارد.


سرویس: اجتماعی
کلید واژگان: تهران / دادگستری / مواد_مخدر / مبارزه_با_مواد_مخدر / کشت_خشخاش