معاون حقوقی و بینالمللی وزیر امور خارجه به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت در مجامع حقوقی و بینالمللی پیگیری خواهد کرد.
نورنیوز-گروه سیاسی: کاظم غریبآبادی شنبه شب ششم تیر ۱۴۰۵ در بکه ایکس و به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت نوشت:
سردشت فقط قربانی بمبهای شیمیایی نبود؛ قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت در برابر کشورهایی (بویژه آلمان، آمریکا، انگلستان، هلند) بود که رژیم صدام را به این سلاح های غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند.
وی افزود: مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.
