نورنیوز https://nournews.ir/n/326779
کد خبر: 326779
6 تیر 1405

عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است


وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی تاکید کرد که ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است.

نورنیوز-گروه سیاسی: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در پیامی به آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت نوشت: تجاوز اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و حملات علیه غیرنظامیان یادآور همان منطق خطرناکی است که در حمایت از استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ایران وجود داشت.

وی تاکید کرد: ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دوران معاصر، استفاده از این سلاح‌ها را در هر شرایطی محکوم می‌کند و پرچمدار مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی است.

عراقچی گفت:  پیگیری حقوق قربانیان سردشت و سایر جنایات جنگی در مجامع بین‌المللی ادامه خواهد یافت و عاملان این جنایات باید پاسخگو باشند.


سرویس: سیاسی
کلید واژگان: ایران / عراقچی / قربانی سلاح های شیمیایی