نورنیوز https://nournews.ir/n/326380
کد خبر: 326380
4 تیر 1405

تداوم هماهنگی‌های تهران و مسقط با محوریت تنگه هرمز


سید عباس عراقچی و بدر البوسعیدی در تماسی تلفنی، آخرین تحولات تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت دوره 60 روزه را بررسی کرده و بر ضرورت تداوم هماهنگی‌های فنی و رایزنی‌های دیپلماتیک تأکید کردند.

نورنیوز-گروه سیاسی : سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان، صبح امروز پنجشنبه در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این گفتگو، طرفین آخرین تحولات مربوط به تردد دریایی در تنگه هرمز و ترتیبات موقت پیش‌بینی‌شده برای دوره ۶۰ روزه را بررسی کرده و بر اهمیت تداوم هماهنگی‌ها، رایزنی‌های دوجانبه و تعاملات فنی و کارشناسی در این زمینه تأکید کردند.

وزرای امور خارجه ایران و عمان همچنین با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر هیئت ایرانی به مسقط و مذاکرات انجام‌شده، بر تداوم رایزنی‌ها و پیگیری موضوعات مورد علاقه مشترک از طریق کانال‌های دیپلماتیک و همکاری مستمر میان دو کشور تأکید کردند.


سرویس: سیاسی
کلید واژگان: ایران / عراقچی / دیپلماسی / تنگه_هرمز / عمان / سیاست_خارجی / خلیج_فارس / رایزنی_منطقه‌ای