عضو کمیته رسانه تیم مذاکرهکننده ایران گفت آنچه در تنگه هرمز مطرح شده «عوارض» نیست، بلکه طبق قوانین بینالمللی، هزینه خدماتی مانند تأمین امنیت از کشتیها دریافت میشود.
نورنیوز-گروه بین الملل: امیرحسین یزدانپناه رئیس اداره اخبار مجلس در پیامی تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به برخی فضاسازیها درباره آنچه وزیر خارجه عمان در رابطه با تنگه هرمز و نوع دریافت عوارض از کشتیها مطرح کرد پاسخ داد.
عضو کمیته رسانه تیم مذاکره کننده گفت که «بر اساس قوانین بینالمللی اخذ عوارض از آبراهها ممنوع است لذا ما هم قصد گرفتن عوارض نداریم اما چیزی به اسم «هزینه خدمات» وجود دارد مانند هزینه تأمین امنیت و... که طبق تفاهم نامه مشترک میان ایران و آمریکا قرار است ایران پس از ۶۰ روز از کشتیهای گذری تنگه هرمز عوارض دریافت کند بلکه آنچه دریافت میشود هزینه خدمات است.
وی در عین حال تاکید کرد که تنگه هرمز هیچوقت به شرایط پیش از جنگ برنخواهد گشت.