نورنیوز https://nournews.ir/n/325759
کد خبر: 325759
1 تیر 1405

هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به تهران بازگشت


هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست محمدباقر قالیباف، پس از سفری 2روزه به سوئیس، دقایقی قبل وارد تهران شد.

نورنیوز-گروه سیاسی: هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به ریاست محمدباقر قالیباف، پس از سفری ۲روزه به سوئیس، دقایقی قبل وارد تهران شد.

در این سفر که طبق گفته اسماعیل بقایی سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده اصلی ترین هدف آن پیگیری اجرای تعهدات طرف آمریکایی در تفاهم اسلام‌آباد بود، در گفت‌وگوهای صریح و فشرده با میانجیگران پاکستانی و قطری، محورهای معطل مانده تفاهم بویژه توقف جنگ در تمامی جبهه از جمله لبنان و نیز آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان، مورد بررسی و مطالبه قرار گرفت.


در پایان این نشست که در هتل بورگن اشتوک سوئیس جریان داشت، دو کشور میانجی با صدور بیانیه‌ای نتایج گفت‌وگوها را تشریح کردند که مهمترین محورهای آن تاکید مجدد بر برسمیت شناختن مدیریت ایرانی تنگه هرمز و پذیرش ایران به عنوان عضو واحد مدیریت منازعه در لبنان بود.


سرویس: سیاسی
کلید واژگان: مذاکرات ایران و آمریکا / محمدباقر قالیباف / ژنو / سیدعباس عراقچی