نورنیوز https://nournews.ir/n/325713
کد خبر: 325713
1 تیر 1405

ضرب‌الاجل سازمان غذا و دارو برای رعایت استانداردهای ماندگاری دارو


مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت سلامت فرآورده‌های دارویی، بر ضرورت رعایت دقیق و کامل استانداردهای مربوط به ماندگاری اقلام حیاتی در انبارهای تأمین‌کنندگان تأکید کرد.

نورنیوز-گروه اقتصادی: دکتر اکبر عبداللهی اصل با اشاره به تعهدات قراردادی شرکت‌های تامین کننده و مفاد بند الف ماده ۷۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، ضوابط جدیدی را برای حفظ کیفیت داروهای استراتژیک کشور تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تأمین‌کننده موظفند داروهای تحت پوشش را همواره با حداقل دو سوم عمر قفسه‌ای نگهداری کنند و در صورت کاهش تاریخ انقضا، بدون تاخیر نسبت به جایگزینی اقلام اقدام نمایند.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مسئولیت هرگونه خسارت ناشی از انقضای دارو یا افت کیفیت آن، چه در انبار تأمین‌کننده و چه در انبار شرکت‌های پخش، مستقیماً متوجه شرکت تأمین‌کننده خواهد بود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی همچنین از شرکت‌های تامین کننده ذخایر راهبردی خواست این تمهیدات را جهت تضمین دسترسی پایدار به داروهای حیاتی و جلوگیری از اتلاف منابع ملی اجرا به نحو مطلوب کنند.


سرویس: اقتصادی
کلید واژگان: دارو / سازمان-غذا-دارو / تهیه-دارو