نورنیوز https://nournews.ir/n/325697
کد خبر: 325697
1 تیر 1405

افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق در استان تهران


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از افزایش 500 مگاواتی برق طی هفته گذشته خبر داد و گفت این میزان افزایش با هدف تقویت پایداری شبکه و تأمین بهتر برق مشترکان انجام شده است.

نورنیوز-گروه اقتصادی: ششمین دوره طرح ملی مهتاب (مدیریت هوشمند کاهش تلفات انرژی برق) صبح امروز همزمان با سراسر کشور، به صورت نمادین در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

محمود محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران از رشد بی‌سابقه مصرف برق در آستانه فصل گرما خبر داد و اظهار کرد: تنها در هفته اخیر، میزان بار شبکه سراسری کشور 4500 مگاوات افزایش پیدا کرده است. در استان تهران نیز شاهد افزایش 250 مگاواتی مصرف در بخش توزیع و در مجموع استان نزدیک به 500 مگاوات افزایش بار بوده‌ایم.

مدیرعامل برق تهران با هشدار نسبت به تاثیر مستقیم دمای هوا بر شبکه برق، افزود: با افزایش هر یک درجه دمای هوا در فصل گرم، به صورت میانگین 100 مگاوات به بار شبکه استان تهران افزوده می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.

تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه؛ راهکاری برای عبور از بحران

محمودی با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در مدیریت مصرف، خواستار تمرکز ویژه بر سیستم‌های سرمایشی شد و گفت: اگر مشترکان، کولرهای گازی خود را روی دمای 25 درجه تنظیم کرده و کولرهای آبی را نیز روی دور کند قرار دهند، تا 50 درصد از مصرف برق این وسایل کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: این صرفه‌جویی کمک می‌کند تا ضمن حفظ پایداری شبکه خانگی، برق مورد نیاز صنایع و بخش مولد استان نیز تامین شود.

کاهش 2000 مگاواتی بار شبکه با طرح مهتاب

مدیرعامل برق تهران با اشاره به دستاوردهای طرح ملی مهتاب، از کاهش 2000 مگاواتی بار شبکه سراسری از ابتدای اجرای این طرح خبر داد و این میزان صرفه‌جویی را معادل احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی دانست.

محمودی با تاکید بر اینکه این میزان، دو برابر ظرفیت نیروگاهی در دولت چهاردهم (حدود 5 هزار مگاوات) است، بیان کرد: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعویض لوازم اندازه‌گیری معیوب، برخورد با مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز و پوشش انشعابات تجاری پرمصرف در قالب طرح «100 شب بازدید» از جمله اقدامات ما در این طرح جهادی بوده است.

درخواست از مردم برای گزارش تخلفات

مدیرعامل برق تهران در پایان، تنها راه عبور موفق از پیک تابستان بدون اعمال خاموشی‌های خانگی را همدلی و مشارکت مردم عنوان و خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان تهران درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه استفاده از برق غیرمجاز، ماینرهای قاچاق یا مصارف نامتعارف، حتماً موارد را تذکر داده و گزارش کنند. اگر بتوانیم تنها 5 درصد از مصرف را که وزارت نیرو هدف‌گذاری کرده کاهش دهیم، شاهد خاموشی‌های عمومی نخواهیم بود. من در همینجا دست همکاری به سوی مردم خوب استان دراز می‌کنم تا با حمایت آنها، پایداری شبکه را حفظ کنیم.


سرویس: اقتصادی
کلید واژگان: برق / قطعی-برق / کمبود-برق / مصرف-برق