نورنیوز https://nournews.ir/n/31230
کد خبر: 31230
27 خرداد 1398
مدیرعامل شرکت واحد تاکید کرد:

فرسودگی، عامل تاخیر حرکت اتوبوس های شهری/فرسودگی ۶۰ درصد اتوبوس های تهران


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی شهری فرسودگی این ناوگان است که این امیر موجب تاخیر در رفت و آمدها شده است.

به گزارش نورنیوز، پیمان سنندجی درباره تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها در برخی خطوط اظهارداشت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی مربوط به فرسودگی بیش از اندازه اتوبوس‌ها است که بیش از 60 درصد از آنها در حال حاضر فرسوده و خارج از خط کردن آنها مشکلاتی بوجود می‌آورد.


وی افزود: به همین لحاظ ارائه خدمات حمل ونقلی در تمامی خطوط اتوبوسرانی برابر برنامه زمان‌بندی صورت می‌پذیــرد و با استفاده از برنامه مدیریت هوشمند ناوگان AVL پایش می‌شود که با مشاهده اختلال در نحوه سرویس رسانی به شهروندان برابر مقررات با شرکت خصوصی مربوطه رفتار می‌شود.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ارتباط با گلایه‌مندی برخی مسافران به دلیل تاخیر در ساعت حرکت اتوبوس ها در برخی خطوط از جمله میدان جمهوری ـ کریمخان گفت: در این خط برابر بررسی‌های به‌عمل آمده سر فاصله حرکتی در ساعات پیک 4 دقیقه و در ساعات غیر پیک نیز حد اکثر 15 دقیقه انجام می‌شود که امید است با تبدیل ناوگان به اتوبوس های جدید بتوان نسبت به رفع مشکل نیز اقدام کرد.


 سنندجی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از ناوگان موجود در شهر تهران و با توجه به عدم تحویل اتوبوس نو در چند سال اخیر به شرکت واحد اتوبوسرانی، با مهندسی مجدد خطوط تعداد ناوگان هر خط بر مبنای محاسبه میزان تقاضای سفر، محاسبه زمان سفر، سر فاصله حرکت ناوگان، طول مسیر، در نظر گرفتن ضریب ترافیک مسیر و ضریب پشتیبان و اخذ نظرات مهندس مشاور و کارشناسان رسمی ذیصلاح نسبت به تعیین تعداد ناوگان مورد نیاز هر یک از خطوط اقدام می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع در تمامی خطوط اتوبوسرانی واقع در محدوده سرویس رسانی مناطق 22 گانه شهرداری صورت می‌گیرد لذا باتوجه به اینکه خطوط اتوبوسرانی از نقاط مختلف شهر عبور می‌کند تخصیص اتوبوس به خطوط تحت عنوان شمال و جنوب شهر مفهومی ندارد و به‌طور یکسان انجام می‌شود.


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیان داشت: برخی از خطوط تندرو از جمله خط 7 از میدان راه آهن در یکی از بخش‌های جنوبی تهران به شمالی‌ترین نقطه شهر در حال تردد است پس نمی‌توان گفت اتوبوس ها به کدام قسمت شهراختصاص یافته و یا خط یک تندرو از چهارراه تهرانپارس از شرقی ترین نقطه به غربی ترین منطقه در حال تردد است.


سنندجی اظهارداشت: تخصیص اتوبوس به خطوط بر اساس میزان فرسودگی اتوبوس‌ها، تعداد مسافر، طول مسیر، تعداد ایستگاه، نوع ایستگاه و ده‌ها شاخص دیگر تعیین و ارتباطی به موقعیت جغرافیایی شمال و جنوب شهر ندارد.



منبع: فارس
سرویس: سیاسی
کلید واژگان: حمل و نقل / اتوبوس شهری / شرکت واحد اتوبوسرانی