سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر آنچه در جامعه میگذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزانالحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.
به گزارش نورنیوز، سید جواد حسینی در جمع شورای معاونان این وزارتخانه گفت: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه آقایان فانی، دانش آشتیانی و بطحایی که خدمات ارزشمندی را در آموزش و پرورش ارائه کردند، تجلیل میکنم.
وی افزود: سند تحول بنیادین اصلیترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و افزود: بر اساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط میشود، نام این سند باید اصلاح شود.
حسینی خاطرنشان کرد: باید آموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعیاش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد؛ همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظامهای سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و تاکید کرد: هر آنچه در جامعه میگذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزانالحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.
حسینی یکی از آفتهای نظام تعلیم و تربیت را خدشهدار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق میسازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.
وی ادامه داد: معتقدم بخش عمدهای از تلاشها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست، توسعه و تقویت مشارکت و درآمدزایی از ظرفیتهای درونی آموزش و پرورش میتواند در این خصوص راهگشا باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.