نورنیوز https://nournews.ir/n/255920
کد خبر: 255920
18 آبان 1404

موفقیت برندهای ایرانی در بازار چین


یکی از رسانه های چینی در پوشش خبری از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین به یکی از غرفه‌های ایرانی پرداخت و نوشت: ازدحام بازدیدکنندگان و کنجکاوی آنها پای محصولات، نشان می‌داد که این رایحه ایرانی توانسته در دل بازار چین جای محکمی برای خود بسازد.

نورنیوز - گروه اقتصادی :‌ پایگاه خبری ناظر شانگهای در گزارشی نوشت که با گام گذاشتن در سالن ۶.۱ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، هاله‌ای از «آبی ایرانی» در میان انبوه غرفه‌ها به‌چشم می‌آمد؛ رنگی که همراه با نقش‌های سنتی و بوی لطیف گل‌محمدی و زعفران، فضای غرفه شرکت گوی‌تسای را به باغی از عطر و زیبایی‌های سرزمین پارس تبدیل کرده بود و ازدحام بازدیدکنندگان و کنجکاوی آنها پای محصولات، نشان می‌داد که این رایحه ایرانی توانسته در دل بازار چین جای محکمی برای خود بسازد.

این غرفه‌ که محصولات ایرانی برای بازدیدکنندگان به عرضه گذاشته است به همراه پاویون جمهوری اسلامی ایران و سایر غرفه‌های از کشورهای مختلف روز پنجشنبه (۱۵ آبان) بطور رسمی گشایش یافت و براساس گزارش‌ها، تعدادی زیادی از مردم چین از این ۲ غرفه بازدید کرده‌اند.

.
 

به همین منظور، جانگ گوئی‌تسای مدیرعامل شرکت بیوتکنولوژی شانگهای جینیوس که مسئول این غرفه‌ است به تجارت طولانی‌مدت میان ایران و چین اشاره و گفت: «امسال ما کرم پوست و کرم دورچشم زعفران را به‌عنوان محصول نخستین‌نمایش آورده‌ایم.»

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد گل رز (گل محمدی) در جهان از ایران تامین می‌شود، افزود: ما این مواد اولیه ارزشمند را با فناوری تولید محصولات مراقبت پوستی ترکیب کرده‌ایم تا کارایی آن برای مصرف‌کننده چینی بیشتر شود.

در این میان، خانم وانگ که از شهر هانگجو برای خرید محصولات ایرانی به این نمایشگاه آمده است، به این رسانه چینی گفت: من در سال گذشته گلاب این برند را خریدم و خیلی راضی بودم، بنابراین امسال هم برای خرید این محصول ایرانی آمدم.

وی با بیان اینکه از طریق دوستانش با این برند ئآشنا شده است، افزود: «آن زمان غرفه با حال‌وهوای ایرانی‌اش نظرم را جلب کرد و بعد که بررسی کیفیت این محصول متوجه ‌شدم که رایحه‌اش خیلی طبیعی دارد.

جانگ گوئی‌تسای در ادامه تصریح کرد که شرکت شانگهای جینیوس در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۳۰ نوع محصول از جمله اسانس‌های گیاهی و گلاب تا انواع محصولات مراقبت پوست، ارائه کرده است و نکته جالب توجه این بود که این شرکت امسال دامنه محصولات زعفرانی خود را از حوزه مراقبت پوست به حوزه خوراکی و سلامت نیز گسترش داده است.

مدیر عاملی این شرکت توضیح می‌دهد که «برخی محصولات با مواد اولیه ایرانی تولید و در چین ارتقا یافته‌اند و برخی دیگر مستقیما از ایران وارد می‌شوند.»

وی افزود: این زنجیره تامین منعطف هم اصالت محصول را حفظ می‌کند و هم سرعت پاسخ‌گویی به بازار چین را بالا می‌برد.

جانگ با بیان اینکه برند «باریج» در سال ۲۰۱۹ فقط یک برند مصرفی در بازار داخلی ایران بود، تصریح کرد که در طول پنج ساله گذشته این برند به یکی از محبوب‌ترین برندهای ایرانی در میان مصرف‌کنندگان چینی تبدیل شده است.

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، اولین نمایشگاه جهان با موضوع واردات و همچنین ابتکار عمل بزرگ چین برای گشودن فعالانه بازار خود به روی جهان به شمار می‌رود. ۱۲۰ کشور در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که ایران علاوه بر داشتن پاویون ملی خود، یکی از بزرگترین مساحت‌های اختصاص داده شده به غرفه‌های تجاری را در میان همه این کشورها در اختیار دارد.

ابراهیم شفیع پور مسئول پاویون ایران در هشتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی واردات چین نیز در توضیح ویژگی‌های این غرفه گفت که بخش‌هایی از این پاویون مربوط به «ایران فرهنگی» است که صنایع و آن دسته از هنرهای ایرانی که بصورت صنعتی در دسترس عموم هستند را به مخاطبان چینی معرفی کند. این پاویون همچنین با استفاده از فناوری‌های روز، زیست واقعی مردم ایران را به مردم چین ارائه می‌کند.

وی افزود: بخشی دیگر از این پاویون، شامل رویکرد ایران پیشرفته یا فناوری‌های ایرانی است که در چهار حوزه مواد پیشرفته و شیمیایی، صنایع و تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی و ماشین‌آلات صنعتی، همه محتوای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را به صورت مجازی به مخاطبان چینی ارائه و معرفی می‌کند.


سرویس: اقتصادی
کلید واژگان: بازار چین / محصولات ایرانی / نمایشگاه بین‌المللی واردات چین / پایگاه خبری ناظر شانگهای