در سالهای اخیر، تماسهای مشکوک بهعنوان نمایندگان سازمانهای بیمهای افزایش یافته که در آن کلاهبرداران مبالغی را از شهروندان درخواست میکنند. سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که هیچگونه درخواست وجه از بیمهشدگان ندارد و خدمات بیمهای تنها از طریق سامانههای رسمی ارائه میشود.
نورنیوز - گروه اجتماعی: در سالهای اخیر شاهد افزایش تماسهای مشکوک و کلاهبرداریهایی با پوشش سازمانهای بیمهگر بودهایم. در این تماسها افراد سودجو با معرفی خود بهعنوان نمایندگان نهادهای بیمهای، تلاش میکنند شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان دریافت کنند.
یکی از افراد میگوید صبح امرو شخصی با او تماس گرفته و مدعی شده است که امکان دریافت هزینه خدمات درمانیای که فرد میتوانسته در دوران شیوع کرونا از آنها استفاده کند اما نکرده است، اکنون در قالب دریافت حقوق و مزایا برای او فراهم شده است.
فرد تماسگیرنده طی اظهاراتی بیاساس مدعی شده که مبالغی که در صندوق بیمه فرد راکد مانده بود، توسط دولت قابل آزادسازی است و میتواند به حساب او بازگردانده شود و برای دریافت این هزینهها، باید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به حساب مدیر یک شرکت واریز کند.
روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی و شعب تابعه آن هیچگونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمهشدگان برای امور بیمهای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد و همه خدمات بیمهای و درمانی این سازمان در قالب مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و کارگزاریهای این سازمان یا استفاده بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام میشود.