نورنیوز https://nournews.ir/n/234813
کد خبر: 234813
4 مرداد 1404

نظارت ویژه بر ۶۰۰ مجتمع خدماتی در مسیر زائران اربعین


عضو هیئت عامل سازمان راهداری، از نظارت ویژه بر 600 مجتمع بین‌راهی در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین 1404 خبر داد و گفت: این مراکز با هدف ارتقای خدمات به زائران اربعین، تحت بازرسی مستمر و ساماندهی جامع قرار گرفته‌اند.

نورنیوز - گروه اجتماعی: غلامحسین دغاغله عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از آمادگی ۶۰۰ مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی برای ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین ۱۴۰۴ خبر داد. این مجتمع‌ها در محورهای منتهی به مرزهای خروجی کشور از جمله مرزهای شهید سلیمانی (مهران)، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین فعالیت دارند و نقش مهمی در پشتیبانی از زائران ایفا می‌کنند.

دغاغله اظهار داشت: «از مجموع ۱۱۳۱ مجتمع خدماتی ـ رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور، این ۶۰۰ مجتمع به‌صورت ویژه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته‌اند.»

وی با اشاره به هدف این نظارت‌ها گفت: «هدف از نظارت، ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین است. علاوه بر امکانات موجود، فضاهای موقت دیگری مانند نمازخانه، وضوخانه و محل شارژ تلفن همراه زائران نیز در این مجتمع‌های بین‌راهی تعبیه خواهد شد.»

عضو هیئت عامل سازمان راهداری با اشاره به الزامات قانونی و اجرایی برای مجتمع‌ها افزود: «شیوه‌نامه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین‌شهری به ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها ابلاغ شده و بر اساس آن، نظارت بر نظافت عمومی، نمازخانه، اماکن بهداشتی، مکان‌های استراحت موقت زائران، تأمین آب پایدار و فعالیت فروشگاه‌های مستقر در این مجتمع‌ها به‌صورت منظم در حال انجام است.»

وی در ادامه بیان کرد: «مسئولان مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی موظف شده‌اند در بازه زمانی ۱۰ روزه نسبت به رفع و اصلاح هرگونه نواقص احتمالی در این مراکز اقدام کنند. همچنین در بازدیدهای بعدی، رعایت این موارد به‌صورت مجدد بررسی خواهد شد.»

در خصوص تأمین سوخت برای وسایل نقلیه در ایام اربعین نیز دغاغله گفت: «هماهنگی‌هایی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا در ایام سفرهای اربعین حسینی، سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی تأمین شود.»

وی همچنین از تشکیل کمیته‌های استانی و ملی برای نظارت بر وضعیت مجتمع‌های بین‌راهی خبر داد و تصریح کرد: «کمیته نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی در سازمان راهداری و در سطح استان‌ها تشکیل شده است. این کمیته‌ها به‌صورت مستمر در ایام اربعین فعال هستند و روند ارائه خدمات به زائران را تا پایان سفرهای اربعینی پایش خواهند کرد.»

عضو هیئت عامل سازمان راهداری در پایان گفت: «زائران و کاربران جاده‌ای در صورت مشاهده هرگونه نواقص یا مشکلات در روند خدمات‌رسانی این مجتمع‌ها، می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه جامع ۱۴۱ یا استفاده از پل ارتباطی سامانه‌های استانی نصب‌شده در مجتمع‌ها، شکایات خود را ثبت کنند. تمامی شکایات دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه رسیدگی آن به اطلاع هم‌وطنان خواهد رسید.»


سرویس: اجتماعی
کلید واژگان: اربعین / سازمان راهداری / مرزهای اربعین ۱۴۰۴ / مجتمع بین‌راهی