شناسه خبر : 99912
تاریخ انتشار : 1401/04/10 16:45
تولید خودروی کامل در سایپا به بیش از 90 درصد رسید

تولید خودروی کامل در سایپا به بیش از 90 درصد رسید

مدیرعامل سایپا گفت: این گروه صنعتی توانست تولید خودروی کامل و تجاری‌سازی محصول خود و تحویل آنها به واحد فروش را به بیش از 90 درصد برساند.

نورنیوز -گروه اقتصاد: «محمدعلی تیموری» در پیامی روز صنعت و معدن را به تلاشگران و فعالان عرصه صنعت و معدن کشور تبریک گفت و افزود: این گروه خودروساز، توانست به همت کارگران، مهندسان و مدیران روند نزولی تولید را به روند صعودی تبدیل و  تولید خودروی کامل عبور مستقیم (تجاری‌سازی محصول خود و تحویل آنها به واحد فروش) را به بیش از ۹۰ درصد افزایش دهد.

او بیان‌ کرد: دهم تیرماه هر سال تداعی‌کننده جهاد، اهتمام، تلاش و ایثار انکارناپذیر کارگران و دست‌اندرکاران صنعت و معدن کشور است و بی‌‎تردید، نقش مهم و تاثیرگذار این گروه زحمتکش در عرصه صنعت و معدن در پیشبرد برنامه‌ها و چشم انداز توسعه اقتصادی کشور، بی‌بدیل است.

تیموری خاطرنشان‌ کرد: صنعت خودرو ایران ۱۶ درصد از کل صنعت و ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی را به عهده دارد این در حالی است که از سال ۹۷ این صنعت مورد شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است. از این رو خانواده خودروسازی کشور با وجود محدودیت‌های بی شمار در تلاش است تا ضمن افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات به سمت تولید محصولات جدید و به روز گام بردارد.

مدیرعامل سایپا ادامه‌ داد: در همین راستا، گروه خودروسازی سایپا از ماه‌های پایانی سال گذشته با پیروی از فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب، هشت فرمان ابلاغی رئیس جمهور و راهبری وزیر صنعت، معدن و تجارت، همه تلاش خود را به کار بسته تا در این مسیر کارنامه مناسبی برجای بگذارد.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در بهار امسال گروه سایپا موفق به تولید ۷۵ هزار و ۳۰۴ دستگاه خودرو شد. این میزان تولید از سوی نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (تولید ۸۱ هزار و ۶۶۹ دستگاه خودرو) کاهش ۷.۷۹ درصدی نشان می‌دهد.


روابط عمومی سایپا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی