شناسه خبر : 99911
تاریخ انتشار : 1401/04/10 16:26
زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد؛

زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در اروپا

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد احتمال افزایش شیوع گسترده کرونا در تابستان امسال در کشورهای اروپایی وجود دارد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: این سازمان خواستار ادامه قرنطینه افراد در صوت بروز علائم تنفسی و استفاده از ماسک در مکان‌های پر تردد شد.

بر اساس این گزارش، به صورت تقریبی در تمامی کشورهای اروپایی آلودگی مربوط به زیر سویه اُمیکرون بی‌اِی (Omicron BA) ثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه در اروپا انتظار سطوح بالای ابتلا به کووید-۱۹ را در تابستان امسال دارد، نظارت دقیق بر این حوزه پس از سه برابر شدن موارد روزانه ابتلا به این بیماری در مدت یک ماه اخیر را خواستار شد.

مدیر بخش اروپایی این سازمان در بیانیه‌ای کتبی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: از آنجایی که تمام کشورهای اروپایی محدودیت‌های اجتماعی را لغو کرده‌اند، ویروس در تابستان امسال در سطوح بالایی پخش می‌شود.

هانس کلوگ (Hans Kluge) اضافه کرد: این ویروس همچنان به آلودگی، جهش‌ها و قربانی گرفتن ادامه می‌دهد.

او همچنین از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا سطح واکسیناسیون خود را بیش از پیش افزایش دهند.

گلوک اظهار کرد: ایمنی بالای جمعیت و انتخاب‌هایی که جهت کاهش خطر برای افراد مسن انجام می‌شود، کلیدی برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در تابستان امسال است.

براساس داده‌های عمومی سازمان بهداشت جهانی، این هفته با توجه زیر سویه فرعی اُمیکرون بی‌اِی.۵ (Omicron BA.5)، تعداد موارد ابتلا به این بیماری در ۵۰ کشور منطقه اروپایی، به رقم ۵۰۰ هزار ابتلا در روز رسیده و این در حالی است در پایان ماه می این رقم به صورت روزانه حدود ۱۵۰ هزار ابتلا بود.

بر اساس این گزارش، پس از ثبت روزانه بین چهار تا پنج هزار قربانی در فصل زمستان، تعداد مرگ و میرها در حال حاضر در سطح پایین و در حدود ۵۰۰ نفر باقی مانده است.

فرانس ۲۴ می‌افزاید: به صورت تقریبی همه کشورهای اروپایی در حال افزایش موارد ثبت ابتلا به این بیماری و پرتغال، لوکزامبورگ، فرانسه، یونان، قبرس، آلمان و اتریش با بالاترین میزان ابتلا، پیشرو هستند.


فرانس 24
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی