شناسه خبر : 99827
تاریخ انتشار : 1401/04/08 11:32
تجارت 4 میلیارد دلاری ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر

تجارت 4 میلیارد دلاری ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر

در سال گذشته میزان مبادلات تجاری ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر حدود 3.5 میلیارد دلار بود که با هدف گذاری انجام شده این میزان در سال جاری به 4 میلیارد میرسد

نورنیوزـگروه اقتصاد: مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: برای توسعه تجارت با کشور‌های حاشیه دریای خزر برنامه‌هایی به کمک دولت، وزارت صنعت و معدن و سازمان توسعه تجارت طراحی شده است. در بخش توسعه روابط تجاری می‌توان به توسعه زیر ساخت‌های تجاری گمرک وحمل و نقل اشاره کرد.

خرمال افزود:مبادله کالا بین ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق ریلی، زمینی و دریایی انجام میگیرد.

وی افزود: برای توسعه روابط تجاری  با کشور روسیه نیز ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی از رشت به آستارا بعد از سفر نخست وزیر روسیه به ایران و تماس تلفتی روسای جمهور دو کشور در حال تکمیل شدن است.

مدیر کل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه‌های ترویجی برای نفوذ تجارمان در بازار‌های ۴ کشور همسایه خزر گفت: برای شناسایی بازار این کشور‌ها برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران است. از جمله این نمایشگاه‌های،   نمایشگاه اختصاصی ایران در آلماتی قزاقستان  که در ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود.

خرمالی با اشاره به حمایت تجار و بازرگانان منطقه اوراسیا گفت:  در راستای حمایت از صادرات غیر نفتی در سال ۱۴۰۱ بسته‌های حمایتی برای تجار و بازرگانان در حوزه اوراسیا در دست تدوین و نهایی شدن است.


صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی