شناسه خبر : 99801
تاریخ انتشار : 1401/04/07 18:29
جلسه کمیته هماهنگی جام جهانی برگزار شد

اختصاصی

جلسه کمیته هماهنگی جام جهانی برگزار شد

دومین جلسه کمیته هماهنگی جام جهانی قطر با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بخش‌های دولتی و خصوصی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

نورنیوزـگروه جامعه: دومین جلسه کمیته هماهنگی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. در این نشست گزارشاتی از اقدامات صورت گرفته توسط نهادها و چالش‌های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست گفت: پس از ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد به  تشکیل ستاد هماهنگی حضور گروه ها در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ پرداخته شد.

او با ذکر نکات مطرح شده در جلسه پیشین این ستاد خاطر نشان کرد: مقرر شد نظرات و پیشنهادات هر بخش در جلسه بعدی مطرح شود تا بتوان عملکردی مناسب با توجه به ظرفیت ها در نظر و به اجرا گذاشته شود و فارغ از هر گونه موازی کاری بهترین فعالیت ها در پیش گرفته شود.

علیرضا دلخوش مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات انجام شده گفت: برای تهیه روادید به منظور حضور و فراهم کردن شرایط نماینده معرفی شده در بخش فرهنگی ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ رایزنی ها و گفت و گو های لازم انجام شده. او تصریح کرد: ما در وزارت خارجه آماده‌ایم تا به ما گفته شود در کجا کمک کنیم.

دلخوش همچنین با اشاره به دستور العمل معاون اول رئیس جمهوری در نقش رسانه‌ها گفت: این دستورالعمل وظایفی را بر عهده دستگاه ها گذاشته است. سیاست گذاری رسانه ای ، هماهنگی رسانه ها، رصد و پایش اخبار داخلی و خارجی مرتبط با جام جهانی، تهیه پیوست های رسانه ای مرتبط و اقدامات لازم برای تولید محتوای متناسب با جام جهانی ابعاد این دستور العمل است.

سیدعلی رضوی هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر در این نشست گفت: در جام جهانی قطر اختیارات در بسیاری از موارد با فیفا است. نقطه اتصال ما با فیفا هم فدراسیون فوتبال است. ما باید بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید گفتگو ها جنبه عملی به خود بگیرد تاکید کرد: بهترین پتانسل استفاده از توانایی های خودمان در این کشور است از مدرسه ایرانیان در قطر که از نظر جغرافیایی در مرکز شهر دوحه قرار دارد لذا باید برنامه های خود را زودتر به زمانبدی نزدیک کنیم زیرا امکان سوءاستفاده های منافقین و دشمنان از ظرفیتها موجود برای معرفی فرهنگ عظیم ایران اسلامی وجود دارد.




 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی