شناسه خبر : 99616
تاریخ انتشار : 1401/04/04 14:15
سالروز شهادت سردار هور

سالروز شهادت سردار هور

خوب زیستن و خوب مردن، موهبتی است الهی. علتی برای زنده ماندن در یادها، که هر انسان معمار بنایی است که در ذهن و اندیشه دیگران می‌سازد.

نورنیوزـگروه فرهنگ: در این میان نقش‌هایی است برای هر فردی که بتواند در شمائل آن رشد یابد و به این جایگاه رسد. گاه نقش‌هایی آشکار که آزمونش را برای تطهیر نفس از میان تقدیر‌ها و تشکرها و شهرت‌ فراوان عبور داده‌اند و گاه نقش‌هایی که امتحانش را در رازآلودگی‌ و گمنامی مقدر کرده‌اند. 

سردار سرلشکر پاسدار شهید علی هاشمی، سرداری مظلوم که در غربتی مقدر شده باید فرماندهی می‌کرد. فرماندهی قرارگاه نصرت، عشق حضور در صحنه‌های نبرد و عملیات، از او نیرویی زبده و کارآزموده ساخته بود.

ابتکار عمل‌های او در فریب دشمن، با سنگرسازی بوسیله مهندسی خاک در جزایر مجنون، و ایجاد تحرکات لجستیکی توانست پیش از عملیات والفجر ۸ موجب فریب فرمانده لشکر ۲۳ عراق شود  تا او به اعتراف خود در دوران اسارت؛ سه تیپ خود را برای مقابله با سنگرهای خالی هور اعزام کند و بدینوسیله مقدمات سقوط فاو به دست رزمندگان ایران فراهم آید.

فرمانده سپاه ششم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گمنامی به سردار هور شهرت یافت تا با آثاری در ادبیات دفاع مقدس در یادها جاودانه بماند. «زیر صفر مرزی و گمشده من و هوری » عنوان مستند و کتابهایی است که زندگانی او را به روایت همرزمانش به تصویر کشیده است.

او در ۴ تیرماه ۱۳۶۷ به دنبال تهاجم سراسری ارتش عراق به جزیره مجنون و در آخرین ساعات پس از اطمینان از تخلیه افراد از این جزیره، به هنگام ترک مقر فرماندهی، هدف موشک بالگردهای ارتش عراق قرار گرفت و پیکر مطهرش پس از 22 سال بی‌خبری به آغوش زادگاهش خوزستان بازگشت و در اهواز آرام گرفت. گویا خداوند به پاس تلاشهای بی‌نام و نشانش، اراده فرموده بود تا آوازه‌ی نامش را در آسمان، به بهای 22 سال مفقود شدن جسمش در نزد اهالی زمین بپردازد.   یاد و نامش گرامی باد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی