شناسه خبر : 99603
تاریخ انتشار : 1401/04/04 11:57
سلاجقه: محیط زیست ایران وضعیت مناسبی ندارد

سلاجقه: محیط زیست ایران وضعیت مناسبی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه محیط زیست ایران در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این شرایط وظیفه تک تک ماست که حساسیت بیشتری برای صیانت از این حوزه داشته باشیم.

نورنیوز-گروه جامعه: علی سلاجقه روز شنبه چهارم تیرماه در مراسم افتتاح اولین دوره آموزش محیط بانی  کشور که در مرکز تربیت محیط بانی در کرج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۳۰۰ نفر از همکاران ما در بخش محیط بانی تازه استخدام شده‌اند، این دوره آموزشی برگزار شده است.

وی توضیح داد: همکاران در این دوره به گروه‌های ۸۰ نفره تقسیم و آموزش آنها در بازه زمانی مختلف انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه گفت: متاسفانه محیط زیست ایران در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در این شرایط وظیفه تک تک ماست که حساسیت بیشتری برای صیانت از این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حفاظت اثرگذار از محیط به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که یکی از مهمترین آنها ارتقای تجهیزات فردی محیط بانان است، گفت: باید به سمتی پیش برویم که امکانات محیط‌بانان در طراز استانداردهای جهان قرار بگیرد ولی تا آن زمان باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.

سلاجقه با تاکید بر اینکه محیط‌بانان باید اخلاق حرفه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: گمشده امروز ما در بسیاری امور اخلاق است و در بعد دوم هم باید به صورت جدی تری به بحث آموزش محیط بانان ورود کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: علاوه بر این، محیط‌بانان باید به مسائل به روز حقوقی در حوزه خود مسلط باشند تا در برخورد با متخلفان بتوانند به بهترین شکل عمل کنند.

این مسئول تاکید کرد: ارتقای وضعیت جسمانی محیط بانان یکی دیگر از مواردی است که بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد تا متخلفان کمتر فکر سوء استفاده از محیط زیست به ذهنشان برسد.

سلاجقه در پایان گفت: امیدواریم فرهنگ دوستی با طبیعت به فرهنگی غالب در کشور  تبدیل شود و هیچ تخلفی در این حوزه اتفاق نیفتد و برای اینکار نیاز به آموزش و اطلاع رسانی عمومی داریم.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی