شناسه خبر : 99599
تاریخ انتشار : 1401/04/04 10:36
افزایش 26 درصدی واردات چین از ایران در 5 ماه اخیر

افزایش 26 درصدی واردات چین از ایران در 5 ماه اخیر

گمرک چین از رشد 18 درصدی تجارت این کشور با ایران در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از 6 میلیارد دلار خبر داد.

نورنیوزـگروه اقتصاد: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار رسیده است.

ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال نیز با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل چین ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در ماه می ساال جاری ۷۰۳ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۴۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۲۷ درصد و صادرات این کشور به ایران ۲۴ درصد نسبت به ماه می سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.


ایرنا
کلید واژگان
ایرانچینتجارت
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی