شناسه خبر : 99477
تاریخ انتشار : 1401/04/01 13:50
کشف بیش از 191 تن کالای اساسی احتکاری و دستگیری 189 متهم

کشف بیش از 191 تن کالای اساسی احتکاری و دستگیری 189 متهم

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از 191 تن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری 189 متهم طی 48 ساعت گذشته خبر داد.

نورنیوز-گروه جامعه: سردار "غلامرضا رضائیان"گفت: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سود‌های کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد. وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالا‌های اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل هزار و ۵۱۷ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از ۲ هزار و ۷۹۴ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالا‌های اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالا‌های اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها ۱۹۱ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و بیش از ۳۱ هزار عدد انواع دارو و ... را کشف کردند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآورد‌های اولیه ارزش اقلام و کالا‌های مکشوفه را ۷۹۹ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۱۲۱ دستگاه خودرو توقیف و ۲۰ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۱۸۹ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودرو‌ها روانه پارکینگ شدند.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی