شناسه خبر : 98186
تاریخ انتشار : 1401/03/25 16:30
محاصره نوار غزه «باعث آسیب روحی شدید» به جوانان شده است

محاصره نوار غزه «باعث آسیب روحی شدید» به جوانان شده است

یک روانشناس سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: 40 درصد از مردم غزه تمام زندگی خود را در محاصره، اشغال و جنگ‌های مختلف گذرانده‌اند.

نورنیوزـگروه‌ بین‌الملل: صندوق بین‌المللی «نجات کودکان» نجات کودکان می‌گوید: محاصره پانزده ساله نوار غزه توسط اسرائیل و مصر آسیب روحی قابل توجهی به نوجوانان و جوانان ساکن غزه وارد کرده است.

بررسی‌ها و گزارشات این سازمان می‌گوید که پریشانی عاطفی، حالت عصبی و احساس سرخوردگی و اندوه و عوارضی مانند افسردگی و دشواری در تمرکز در میان کودکان این منطقه به شدت افزایش یافته است.

غزه بیش از سال ۲۰۰۷ تاکنون در محاصره سیاسی، اقتصادی و نظامی است، موضوعی که همواره مورد نقد دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارش دیگری رفتار نژاد پرستانه اسرائیل را مورد نقد قرار داده و گفته است محدودیت‌های شدید اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی و مصر در مورد ورود و خروج افراد و کالا عملا غزه را به یک «زندان روباز» تبدیل کرده است.

خوآن پاریس، روانپزشک در سازمان پزشکان بدون مرزدر خصوص مشکلات ایجاد شده تحت این محاصره می‌گوید: ۴۰ درصد جمعیت غزه زیر ۱۴ ساله است، یعنی افرادی که کل زندگی خود را در محاصره سپری کرده‌اند. ۶۰ درصد جمعیت این محدوده زیر ۲۴ سال سن دارد یعنی افرادی که اغلب دوران زندگی خود را در محاصره، اشغال و جنگ‌های مختلف گذرانده‌اند.»

از زمانی که گروه‌های مقاومت مانند حماس فعالیت خود در غزه را به صورت جدی‌تر دنبال کردند و اداره امور این منطقه را در دست گرفتند، اسرائیل با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا برای رفت و آمد ساکنان غزه به خارج از طریق اسرائیل و مصر محدودهای گسترده‌ای را تعبیه کرد که طی این پانزده سال ارتباط غزه با خارج در بیشتر اوقات قطع بوده است.

رژیم اشغال‌گر قدس نقل و انتقال بسیاری از کالاها به نوار غزه را به شدت کنترل کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی