شناسه خبر : 98086
تاریخ انتشار : 1401/03/23 16:49
غریب آبادی: پیگیری درخواست‌های مردمی یک اقدام حقوق بشری است

غریب آبادی: پیگیری درخواست‌های مردمی یک اقدام حقوق بشری است

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در حاشیه ملاقات مردمی در مرکز ارتباطات قوه قضائیه، پیگیری درخواست‌های مردمی را یک اقدام حقوق بشری خواند.

نورنیوزـگروه سیاست: «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضا، روز دوشنبه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و ضمن دیدار و گفت و گو به بررسی پرونده مراجعه کنندگان پرداخت.

«غریب آبادی» در گفت و گو با خبرگزاری میزان ، فعالیت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه را اقدامی حقوق بشری خواند و گفت « پیگیری درخواست‌های مردمی خود یک اقدام حقوق بشری است.»

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به مراجعات مردمی به ستاد حقوق بشر، اظهار کرد« اگر مراجعاتی باشد که احتمال تضییع حق داده شود،  ما پیگیری ویژه ای با واحدهای قضایی مختلف درباره آن انجام می‌دهیم.»

«غریب آبادی» همچنین آمادگی معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات ایرانیان خارج از کشور، اتباع خارجی و ایرانیانی که بخشی از پرونده های آنان مستلزم پیگیری از کشورهای دیگر است را با همکاری اداره کل ارتباطات مردمی اعلام کرد.

وی بیان کرد که معاونت بین‌الملل‌ در سال 1400 روزانه 5 تا 6 عدد نیابت قضایی به کشورهای دیگر فرستاده و یا برای 7 هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور یا ایرانیان داخل کشور در پرونده‎هایی که طرف آن در خارج از کشور حضور داشت، 20 هزار مکاتبه و پیگیری داشته است.

به گفته وی، فعالیت های دفتر ارتباطات مردمی و سازو کار رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی، نقطه قوت نظام قضائی ما است که در واقع، نشان مردمی بودن آن است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه همچنین گفت «نظام قضائی ما کانال‌های خدمات رسانی متعددی را ایجاد کرده است که باید هرچه بیشتر به افکار عمومی داخلی و مجامع بین المللی معرفی و شناسانده شوند، ضمن این که سازوکارهای خدمات رسانی متعدد قوه قضائیه می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها و نظام‌های قضائی باشد.»


پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی