شناسه خبر : 98056
تاریخ انتشار : 1401/03/22 20:50
شعار اربعین سال 1401 اعلام شد

شعار اربعین سال 1401 اعلام شد

کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در راستای امر فرهنگی خود شعار اربعین سال 1401 را اعلام کرد.

نورنیوز -گروه فرهنگ و جامعه: کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در راستای امر فرهنگی خود شعار اربعین سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

متن اطلاعیه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بدین شرح است:

اربعین فرصتی بی‌مانند برای ابراز عشق و تقرب به امام حسین علیه‌السلام و به ارزش‌ها و آرمان‌هایی است که او زنده کرد، بر سر دست گرفت و جاودانه ساخت.

سیره و سلوک آن حضرت مبشر زیست موحدانه و متعهدانه است. آن نفس مطمئنه الهی و صاحب‌مقام رضا و وارث انبیای الهی، مقتدای همه نفوس پاک، صادق، مبارز و آزاده‌ای است که در سایه انوار تابان پیام‌های آسمانی و وحیانی، خود را متعهد به دفاع از حقوق، عزت و شرف انسانی می‌دانند.

هر انسان جویای کمال و زیبایی، آزاده و آزادیخواه، عدالت‌طلب و نیک‌اندیش، انصاف‌جو و اخلاق‌مداری، مجاهد راه حق و تلاشگر راه صلاح و سداد خود را از حسین و در مسیرش می‌یابد و می‌داند و با او بودن و صیرورت در راه و رسم او را فخر و شرف خود می‌داند. او رحمت واسعه خداوندی و از نفس قدسی خاتم انبیاست و نام و یاد و پیام او مجرا و مجلای فیض سرمدی و ناجی دربندان جهالت و ظلمت به‌ویژه در عصر جاهلیت مدرن و چشمه فیاض و حیات‌بخش عالم است.

ازاین‌رو همگان به انتساب به آن نام، مرام، مکتب و فرهنگ افتخار می‌کنند و آن را زینت‌بخش مشی و حیات خود می‌دانند. چنانچه رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم هم که خود سرآمد آفرینش از ازل تا ابد است فرمودند: «من از حسینم».

حرکت بزرگ اربعین زایشی دوباره و نمایش هنرمندانه این عشق پاک و زیست موحدانه و شورمندانه است که «همه ازحسینیم» و برای حسینیم؛ تا این ندای ملکوتی و نوای روح‌بخش رسول مهربانی و پدر امت و مصداق تام اسم اعظم الهی بار دیگر بر عالم طنین‌افکن شود.

به لطف خدا، برای تأکید بر ربط و نسب و نسبت خود با سالار شهیدان، امام نیکان و مقتدای آزادگان و برای اعلام همبستگی با یکدیگر، ذکر یکایک قطرات این دریای مواج و خروشان، نغمه مانای ملکوتی «أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» خواهد بود که گفت: «متحد جان‌های شیران خدا است».

پس در راه جهاد با ستمگران و در مسیر مقاومت در برابر مستکبران، متحد و یک‌صدا، با صلابت و پرشکوه این سروش حماسی و زیبای نبوی و این شعارِ مشحون از شعور را سر می‌دهیم و عنوان حرکت بزرگ و اجتماع جهانی اربعین امام حسین علیه‌السلام در سال ۱۴۰۱ را، همراه با قافله آزادگان و هم‌نوا با بانوی بزرگ حماسه و مقاومت زینب کبری سلام‌الله علیها «أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» تعیین و اعلام می‌داریم.


ستاد اربعین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی