شناسه خبر : 98032
تاریخ انتشار : 1401/03/22 12:47
برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در تاجیکستان

برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در تاجیکستان

به مناسبت خجسته سالروز میلاد ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جشن باشکوهی در محل سفارت ایران در تاجیکستان برگزار شد.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ: به مناسبت خجسته سالروز میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جشن باشکوهی با حضور گسترده ایرانیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

این مراسم معنوی که با تلاوت آیاتی نورانی از کلام‌الله مجید آغاز شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و از جمله قرائت مقاله و اشعار زیبا و عرفانی در وصف امام رضا (ع) را به همراه داشت.

«محمد تقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان طی سخنانی به تبیین فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا (ع) پرداخت.

صابری در ابتدای سخنان خود از خداوند متعال شکرگزاری کرد که دیگر باره فرصت و توفیق دور هم جمع شدن دوستان و عاشقان اهل بیت رسول الله (ص) را در شب میلاد سراسر سرور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را فراهم کرده است.

سفیر ایران با بیان اینکه «همه ابعاد زندگی حضرت امام رضا (ع) برای مسلمانان الگو و سرمشق بود»، تصریح کرد: آن حضرت رفتار پیامبرگونه داشتند و به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته شده بودند و حلم، رأفت و احسان ایشان شامل خاص و عام می‌شد.

محمد تقی صابری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به منظور شرکت فعال حضار در این مراسم معنوی، سوالاتی را در مورد اوصاف و القاب و همچنین ویژگی‌های برجسته اخلاقی و رفتاری امام رضا علیه السلام مطرح و افراد فعال را با تقدیم جوایز تشویق کرد.

همچنین به کسانی که نام و القاب امام رضا (ع) را داشتند، هدایایی تقدیم شد.

در بخش دیگری از این مراسم، «دولتمند خال» خواننده مشهور تاجیک چند آهنگ عرفانی اجرا کرد که ترانه مشهور «شاه خراسان» که در وصف حضرت امام رضا (ع) سروده شده است، مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی