شناسه خبر : 97992
تاریخ انتشار : 1401/03/21 12:44
حضور منافقین در هر کشوری برای شهروندان آن کشور خطرآفرین است

در گفتگو با نورنیوز عنوان شد؛

حضور منافقین در هر کشوری برای شهروندان آن کشور خطرآفرین است

یک کارشناس مسائل تروریسم در رابطه با برگزاری نمایشگاه دو روزه خانواده شهدای ترور و جنایات منافقین در استکهلم گفت: اعضای این گروهک آواره هرجا که اقامت و فعالیت داشته اند در درجه اول و قبل از هر چیز برای شهروندان آن کشور خطرآفرین بوده‌اند.

نورنیوزـگروه سیاست: نمایشگاه اسناد جنایات منافقین علیه مردم ایران از 19 خرداد در سوئد برگزار شد تا درباره ترور هزاران شهروند ایرانی توسط این گروهک به مخاطبان و افکار عمومی سوئد اطلاع‌رسانی کند. محمدمهدی میرزایی کارشناس ارشد مطالعات تروریسم در مصاحبه با نورنیوز چرایی و اهمیت این نمایشگاه را تبیین کرد.

هدف از برگزاری نمایشگاه جنایات منافقین در استکهلم سوئد چیست؟

از چندماه پیش دادگاهی در کشور سوئد در حال برگزاری است که عناصر گروهک تروریستی منافقین(مجاهدین خلق) در آن دادگاه در جایگاه شاکی، شاهد و مطلع قرار گرفته‌اند. در واقع میدان‌داری این نمایش ضدحقوق‌بشری یکی از عناصر گروهک منافقین به نام ایرج مصداقی است که در دهه 60 بخاطر ارتکاب به اقدامات تروریستی در ایران زندانی بوده و با توبه ظاهری مورد رأفت نظام قرار گرفته و آزاد شده بود و پس از آزادی از زندان از کشور متواری شده است. وی ادعا کرده که از مدت‌ها قبل با اطلاع دستگاه قضایی کشور سوئد مشغول طراحی یک پاپوش حقوق‌بشری برای یکی از شهروندان ایرانی به نام حمید نوری بوده است. وی مدعی است که از طریق یکی از بستگان حمید نوری او را وادار به سفر به استکهلم سوئد کرده و دستگاه قضایی سوئد نیز وی را در روز شنبه 18 آبان 1398 در بدو ورود به فرودگاه استکهلم بازداشت کرده است. این شهروند ایرانی که کارمند سابق قوه قضائیه بوده است پس از ماه‌ها بازجویی و نگهداری در شرایط بسیار سخت و در سلول انفرادی، با برگزاری بیش از 90 جلسه در دادگاه محاکمه شده است و حکم وی به زودی صادر خواهد شد.

فارغ از این ماجرا، خانواده های شهدای جنایات گروهک های تروریستی در ایران در اعتراض به ارائه تریبون رسمی توسط دستگاه قضایی سوئد به یک گروهک تروریستی که دستش به خون هزاران ایرانی آغشته است و هیچگاه مشی تروریستی خود را کنار نگذاشته، نمایشگاه کوچکی را با اخذ مجوز رسمی از مقامات سوئد در مقابل ساختمان دادگاه یادشده برگزار کردند تا در میان هیاهوی پرهزینه گروهک منافقین، صدای مظلومیت این قربانیان پرشمار اقدامات تروریستی را به گوش دستگاه حاکمه و سیستم قضایی سوئد و افکار عمومی آن کشور برساند و به آنان هشدار بدهد که اعضای این گروهک آواره هرجا که اقامت و فعالیت داشته اند در درجه اول و قبل از هر چیز برای شهروندان آن کشور خطرآفرین بوده‌اند.

چرا نقش اعضای گروهک منافقین در دادگاه حمید نوری اینقدر پررنگ است؟ هدف آنها از این نقش‌آفرینی گسترده چیست؟

سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه سال ها پیشتیانی مالی این گروهک را بر عهده گرفته اند تا امروز و در اینگونه اقدامات از آنان بهره برداری کنند. اگر به خاطر داشته باشید رهبر معظم انقلاب چند سال پیش از نقشه دشمنان ایران درباره اتهامات حقوق بشری پرده برداری کرده بودند. در حقیقت بخشی از این مأموریت به گروهک های مزدوری مثل منافقین سپرده شده است. منافقین نیز ید طولایی در خوش‌خدمتی به تأمین‌کنندگان مالی خود دارند و این امر را در خدمت خائنانه به صدام در خلال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران به اثبات رسانده اند.

آیا این گروهک سابق بر این نیز سبقه این‌گونه حرکت‌های رادیکال را در اروپا داشته‌اند؟

بله، این اقدامات در کارنامه سیاه منافقین بسیار دیده می‌شود. در دهه‌های 60 و 70 شمسی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی در داخل ایران، هرگونه تجمع ایرانیان ساکن خارج از کشور را که شرکت کنندگان آن از لحاظ سیاسی یا مذهبی به جمهوری اسلامی علاقه یا ارادتی داشته اند را آماج حملات قرار داده اند که نمونه های آن در کشورهای اروپایی و آمریکا فراوان وجود دارد.

در سال 2003 نیز دستگاه امنیتی فرانسه مریم رجوی و تعدادی از اعضای این گروهک را در مقر سیاسی آنان در شهر کوچکی به نام اورسورواز در حومه پاریس، بازداشت کردند. همچنین 13 دفتر دیگر مرتبط با گروهک منافقین را تخلیه و تعداد 1364 نفر دیگر از اعضای این سازمان را بازداشت کردند. به گفته پلیس فرانسه در محل این مقر، مقادیر قابل توجهی پول‌های نقد، اسناد همکاری با رژیم بعث عراق و دیگر اسناد مهم ارتباط با سرویس های اطلاعاتی دیگر کشورها کشف کرده اند. پس از این دستگیری، سازمان اعضای خود را با ترفندهای مغزشویی در اعتراض به این اقدام پلیس فرانسه، وادار کرد در انظار عمومی و در مقابل دوربین رسانه های دنیا خود را به آتش بکشند. در پی این دستور تشکیلاتی 16ﻧﻔﺮ از اعضای گروهک ﻃﻲ 3روز در ﺷﻬﺮﻫﺎی ﭘﺎرﻳﺲ، رم، ﺑﺮن، ﻟﻨﺪن، اﺗﺎوا، آﺗﻦ و ﻧﻴﻜﻮزﻳﺎ اﻗﺪام ﺑﻪ ﺧﻮد ﺳﻮزی ﻛﺮدﻧﺪ. که در این خودسوزی های اجباری 2زن با نام های صدیقه مجاوری 40ساله و ندا حسنی 26 ساله بر اثر سوختگی شدید هلاک شدند.

چرا کشورهای اروپایی که همواره داعیه‌دار قانون‌مداری هستند، این‌گونه فضا را برای اقدامات رادیکال اعضای این گروهک فراهم می‌کنند؟

کشورهای اروپایی همواره توانسته‌اند علیرغم شعار پررنگ حقوق بشر و آزادی بیان، افکار عمومی خود را مدیریت کنند تا از ماهیت واقعی ابزارهایی که علیه کشورهای دیگر بهره می‌برند آگاه نشوند و به نوعی سانسور هوشمند روی آورده اند. افکار عمومی اروپا اگر از جنایات گروهک‌هایی نظیر منافقین و ماهیت فرقه‌ای آنان مطلع شوند، وجود آنان را در کشور خود به عنوان یک خطر تلقی کرده و علیه آن به اعتراض دست خواهند زد؛ کما اینکه پس از اقدام به خودسوزی منافقین در سال 2003 نیز رسانه های اروپا مطالب بسیاری درباره ماهیت خطر بالقوه ای که در کنار آنان به حیات ادامه می دهند نوشتند، اما همواره دسترسی مردم اروپا به آگاهی کافی درباره این ابزارها محدود بوده و مورد سرکوب هوشمند دستگاه های حاکمه در کشورهای اروپایی موجه شدند.

در واقع کشورهای اروپا از خطری که آنان و مردم‌شان را از جانب گروهک های تروریستی نظیر منافقین تهدید می کند آگاه هستند اما بخاطر خوش‌خدمتی منافقین و اینکه در خیانت به مردم ایران از هیچ خیانتی فروگذار نیستند حاضرند این خطر را به جان خریده و همچنان پناهگاه و پشتیبان گروهک‌های تروریستی باشند.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که اخیرا رهبر معظم انقلاب هشدار هوشمندانه ای به دستگاه های حاکمه اروپایی و آمریکا دادند که علاوه بر تلاش برای آگاه‌سازی، نوعی خیرخواهی از جانب ایشان بود. ایشان فرمودند آن ایرانیان خائنی که با خیانت به مردم خودشان تحلیل های غلطی از اوضاع ایران و مردم ایران به دشمنان ارائه می‌دهند و در تصمیمات دشمنان اثرگذاری می‌کنند در واقع به سفارش‌دهنگان و طرف مقابل نیز خیانت می‌کنند ، چرا که فاصله عمیق آنان با افکار، اعتقادات و تمایلات مردم ایران سبب شده است هیچگاه تحلیل درستی از واقعیات جاری در ایران نداشته اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی