شناسه خبر : 97958
تاریخ انتشار : 1401/03/20 16:50
صدها هزار انگلیسی در برج‌های نا امن زندگی می‌کنند

صدها هزار انگلیسی در برج‌های نا امن زندگی می‌کنند

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که با گذشت پنج سال از حادثه دلخراش برج سوخته گرنفل که در جریان آن بالغ بر 70 نفر جان باختند، روکش بیرونی 9 هزار و 790 برج مسکونی در انگلیس از همان جنسی است که استفاده از آن در پی حادثه گرنفل ممنوع شد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: چهار روز دیگر، پنج سال از ماجرای سوختن برج گرنقل در قلب لندن می‌گذرد و دولت برای اینکه اسکلت سیاه ساختمان، تو ذوق اهالی منطقه نزند آن را روکش کرده است. گرنفل در منطقه کنزینگتون واقع شده که یکی از محله‌های اشرافی‌نشین لندن به‌شمار می‌رود.

بیشتر ساکنین این برج اما افراد مهاجری بودند که تعدادی از آن‌ها در شعله‌های آتش جان باختند و بخشی دیگر به دلیل تعلل دولت، همچنان آواره شهر هستند. آتش‌سوزی برج گرنفل که ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ رخ داد، ابتدا به یک یخچال معیوب در طبقه چهارم ساختمان نسبت داده شد اما بعدا مشخص شد که علت سرایت سریع آتش به سایر طبقات ناشی از جنس روکش ساختمان بوده است. پس از آن انگشت اتهام به سمت شهرداری منطقه و دولت «ترزا می» رفت که برای کاهش هزینه‌ها از روکش‌های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده کردند.

دولت انگلیس دسامبر ۲۰۱۸ استفاده از عایق‌های پلاستیکی در نمای بیرونی ساختمان‌های بلندتر از ۱۸ متر را ممنوع کرد تا فاجعه گرنفل دوباره تکرار نشود. اما طبق تحقیقات شبکه رادیویی ال‌بی‌سی صدها هزار نفر هنوز در ساختمان‌های نا امنی گرفتار هستند که با بحران روکش روبروست و نمی‌توانند آن را بفروشند.

طبق آمار به‌دست آمده حداقل ۹۰۳ ساختمان با ارتفاع بیش از ۱۸ متر در انگلیس دارای روکش‌هایی هستند که بلحاظ مسائل ایمنی باید فورا تعویض شوند. بین ۶۲۲۰ تا ۸۸۹۰ ساختمان مسکونی متوسط ​​(۱۱ تا ۱۸ متر ارتفاع) هم از شرایط مشابهی برخوردار هستند اما مقامات دولت هنوز اقدام ملموسی در این رابطه صورت نداده‌اند.

مت هوجز لانگ، مدیر سازمان  ثبت ایمنی ساختمان‌ها در انگلیس این ارقام را یک "رسوایی" نامید، اما هشدار داد که تعداد واقعی ساختمان‌هایی که در معرض خطر هستند بیشتر از ارقام منتشر شده است. مایکل گوو، وزیر مسکن انگلیس که ساعاتی پیش در شبکه رادیویی ال‌بی‌سی صحبت می‌کرد آمار دقیقی از برج‌هایی که دارای روکش‌های خطرناک هستند نداشت.

او گفت که فقط می‌تواند ارقام را برای تعداد ساختمان‌های با ارتفاع بیش از ۱۸ متر ارائه دهد که هنوز با روکش‌های مشابه برج گرنفل (ای‌ام‌سی) پوشیده هستند.

دولت انگلیس ۳.۵ میلیارد پوند کمک مالی برای تعویض روکش‌های قدیمی ساختمان هایی اختصاصی داده که تعداد طبقات‌شان فراتر از ۶ طبقه است. طبق اعلام وزیر مسکن انگلیس ۲ هزار و ۸۲۴ درخواست برای دریافت کمک هزینه‌ دولت ثبت شده است. از این تعداد، ۹۴۳ درخواست در حال رسیدگی است؛ ۲۵۴ ساختمان کار بهسازی را آغاز کرده اند و تنها ۳۰ ساختمان کار را تکمیل کرده اند.

این درحالیست به گزارش اینساید هاوزینگ این آمار بخش کوچکی از کوه یخی یک فاجعه است. روکش بسیاری از ساختمان‌های انگلیس از دیگر مواد اشتعال‌زا استفاده شده که دولت بابت تعویض آن بودجه‌ای اختصاص نداده و در واقع ساکنان باید صورت حساب تعمیرات را پرداخت کنند.

بر اساس گزارش اینساید هاوزینگ بیشتر افرادی که در برج‌های متوسط تا بلند انگلیس زندگی می‌کنند به نوعی با بحران روکش‌های معیوب مواجه هستند.

رهبر اتحادیه آتش نشانی انگلیس می‌گوید که امیدوار نیست تحقیقات عمومی در مورد آتش سوزی برج گرنفل منجر به تغییرات قابل توجهی شود. «مت راک» امروز به شبکه ال‌بی‌سی گفت که احساس می کند هیچ کس درس نمی گیرد و روند برداشتن روکش های خطرناک به طرز دردناکی کند است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی