شناسه خبر : 97904
تاریخ انتشار : 1401/03/18 18:39
افراماکس 2 برای آزمایش به آب‌های خلیج فارس اعزام شد

افراماکس 2 برای آزمایش به آب‌های خلیج فارس اعزام شد

کشتی نفتکش اقیانوس‌پیمای افراماکس 2، با تکمیل عملیات ساخت و به منظور انجام آزمایش‌های دریایی، به آب‌های نیلگون خلیج فارس اعزام شد.

نورنیوز -گروه اقتصاد: کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس ۲، روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور ویدئوکنفرانسی سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه و سردار هوش‌السادات، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، به منظور انجام آزمایش‌های دریایی عازم آب‌های نیلگون خلیج فارس شد تا پس از انجام آزمون‌های مختلف به عنوان دومین کشتی افراماکس تولید داخل، تحویل مشتری خارجی شود.

این کشتی با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه ، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار است.

علی زارعی در مراسم به آب‌اندازی نفتکش افراماکس در بوشهر گفت: دو قرارداد جدید کشتی‌سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روزهای آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قراردادها در مجموع ۶ کشتی توسط شرکت صدرا ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا)، این شرکت را حلقه زنجیره صنعت دریایی نامید و افزود: باید برای شکل‌گیری زنجیره تأمین و ساخت قطعات صنعت دریایی همت بیشتری صورت گیرد و حرکت در این مسیر، هم به کسب استانداردهای فنی و هم رویکرد مدیریتی جدید نیاز دارد که با تلاش خود برای آماده‌سازی این دو مهم تلاش می‌کنیم.

زارعی گفت: نفتکش افراماکس امروز با حمایت مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای آزمایش‌های دریایی به آب انداخته شد و نقطه عطفی در کارنامه درخشان این قرارگاه و شرکت صدرا است.

این شناور دارای سه دیزل ژنراتور که هر کدام ظرفیت تولید برق ۹۰۰ کیلووات برق را دارا می‌باشد و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی