شناسه خبر : 97903
تاریخ انتشار : 1401/03/18 18:23
رمزارزها تهدیدی برای ایمنی سیستم‌های پرداخت جهانی

رمزارزها تهدیدی برای ایمنی سیستم‌های پرداخت جهانی

رئیس بانک دیجیتالی استارلینگ که توسط گلدمن ساکس حمایت می‌شود، ارزهای دیجیتال را تهدیدی برای ایمنی زیرساخت‌های پرداخت می‌داند. او هشدار داد که رمزارزها تهدیدی برای ایمنی طرح‌های پرداخت در سراسر جهان است.

نورنیوز -گروه اقتصاد: رئیس بانک دیجیتالی استارلینگ که توسط گلدمن ساکس حمایت می‌شود، ارزهای دیجیتال را تهدیدی برای ایمنی زیرساخت‌های پرداخت می‌داند. «آنه بودن» که استارلینگ را در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد، روز سه‌شنبه در کنفرانسی هشدار داد: ارز دیجیتال خیلی خطرناک است. بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال مستقیماً به سیستم‌های پرداخت متصل می‌شوند. این تهدیدی برای ایمنی طرح‌های پرداخت ما در سراسر جهان است.

استارلینگ در انگلیس مستقر است و چک و وام‌های بدون بهره را از طریق یک اپلیکیشن ارائه می‌کند. این شرکت آخرین بار به صورت خصوصی ۲.۵ میلیارد پوند (۳.۱ میلیارد دلار) ارزش گذاری شد و شرکت هایی مانند Goldman و Fidelity سرمایه گذار آن هستند.

در حال حاضر معاملات بر پایه ارزهای دیجیتال شکل می گیرد. برای مثال، مسترکارت و ویزا شبکه‌های خود را به روی رمزارزها باز کرده‌اند و پی پال به کاربران امکان داد و ستد بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد. رگولاتورها نگران درهم تنیده شدن سیستم مالی با دنیای بی‌ثبات ارزهای دیجیتال هستند.

تقریباً ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش همه ارزهای دیجیتال در ماه گذشته از بین رفته، زیرا سرمایه گذاران به دلیل سقوط terraUSD، یک به اصطلاح استیبل کوین محبوب که قرار بود همیشه ۱ دلار ارزش داشته باشد، متزلزل شدند.

این اولین بار نیست که بودن در مورد خطرات فضای کریپتو هشدار می دهد. او قبلاً زنگ خطر را در مورد قربانی شدن مصرف کنندگان در نتیجه سرمایه گذاری در رمزارزها به صدا درآورده بود. او در ادامه گفت: مشتریان در این بازار مورد کلاهبرداری قرار می گیرند. ما بیشتر وقت خود را صرف محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداران می کنیم.

آنه بودن در پاسخ به این سوال که آیا استارلینگ ارزهای رمزگذاری شده را ارائه خواهد کرد، گفت: بعید است که در چند سال آینده این اتفاق بیفتد، شرکت‌های ارز دیجیتال باید کارهای زیادی را در مورد کنترل پولشویی انجام دهند تا کلاهبرداری از مشتریان کاهش پیدا کند.


سی‌ان‌بی‌سی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی