شناسه خبر : 97707
تاریخ انتشار : 1401/03/13 20:58
نمایش مضحکی که حماقت نفتالی بنت پشت پرده آن را لو داد!

نورنیوز بررسی کرد؛

نمایش مضحکی که حماقت نفتالی بنت پشت پرده آن را لو داد!

رژیم صهیونیستی بارها به تصریح و تلویح اعلام کرده که علیه برنامه هسته‌ای ایران دست به اقدامات مخرب زده و دانشمندان ایرانی را به شهادت رسانده است. جالب‌تر اینکه نفتالی بنت با این حجم از جنایت، در ملاقات با گروسی مدعی پیگیری گزینه دیپلماتیک شده است!

نورنیوز ـ گروه سیاسی: «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار امروز جمعه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادبیاتی از سر نگرانی و استیصال بر آنچه «اهمیت پیام روشن و صریح در جلسه هفته آینده شورای حکام» خواند، تاکید کرد.

او در حالی که ژست یک دیپلمات را به خود گرفته بود، گفت: درحالی که «دیپلماسی» را به عنوان راهی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای ترجیح می‌دهم اما در صورتی که جامعه بین‌المللی در چارچوب زمانی مربوطه این کار را انجام ندهد، همچنان حق اسرائیل را برای دفاع از خود و اقدام علیه ایران محفوظ می‌دانم!

با این تفاسیر حتما باید سفرهای متعدد مقامات رژیم صهیونیستی به وین در میانه مذاکرات ایران با ۱+۴ و گفتگو با نمایندگان کشورهای شرکت کننده در مذاکرات را هم با نیت تسهیل در دستیابی به توافق دانست!!

گروسی که در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت برنامه اتمی ایران، میزان ذخایر اورانیوم غنی شده این کشور را ۱۸ برابر میزان مجاز برجام برآورد کرده و گفته ایران به سوالات آژانس درباره اورانیوم‌های ردیابی شده در سه سایت اعلام نشده خود توضیحات کافی نداده است، پنجشنبه شب برای تکمیل سناریوی ضدایرانی خود وارد تل‌آویو شد.

اقدام کاملا سیاسی گروسی در حالی رقم خورده که رژیم صهیونیستی بارها به تصریح و تلویح اعلام کرده که علیه برنامه هسته‌ای ایران دست به اقدامات مخرب زده و دانشمندان ایرانی را به شهادت رسانده است. جالب‌تر اینکه بنت با این حجم از جنایت مدعی پیگیری گزینه دیپلماتیک است!

نکته آنکه؛ نخست‌وزیر مستاصل و خام صهیونیست‌ها در همین نمایش هم طاقت نیاورده و با نشان دادن خوی تروریستی خود از ادبیات تهدیدآمیز استفاده کرده است. البته هیچ‌کس از رژیمی که همه ارکان آن بر پایه شرارت و تروریسم و جنایت قرار دارد انتظار اقدام دیپلماتیک ندارد اما این ادبیات به نوعی عملیات فریب برای توجیه سفر گروسی به تل‌آویو است.

استفاده از این ادبیات که هیچکس حتی مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی که منتقد دولت بنت هستند نیز آن را قبول ندارند با دو هدف انجام می‌شود:

اول؛ توجیه سفر سوال برانگیز و حاشیه‌ساز گروسی به تل‌آویو

دوم؛ کم کردن فشار منتقدان داخلی دولت بنت که به‌شدت نگران هزینه‌هایی هستند که رفتارهای حساب نشده افراطیون حاکم می‌تواند برای موجودیت این رژیم به‌دنبال داشته باشد.

بر این اساس؛ بدیهی است که نه تنها آنچه تاکنون موجب طولانی شدن مذاکرات وین و عدم دستیابی به توافق شده، بازی خراب‌کنی صهیونیست‌ها با استفاده از عناصری چون گروسی و بی‌ارادگی کاخ سفید بوده، بلکه تبعات غیرقابل پیش‌بینی هر شرارت و حماقتی از سوی صهیونیست‌ها مستقیما متوجه تل‌آویو و حامیان غربی آنها به‌ویژه واشینگتن و ضلع اروپایی ۱+۴ است.


نورنیوز
اخبار مرتبط








نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی