شناسه خبر : 97652
تاریخ انتشار : 1401/03/11 18:53
اکران ویژه نمایش‌های کپی‌برداری شده نفتالی بنت برای جو بایدن

نورنیوز بررسی کرد؛

اکران ویژه نمایش‌های کپی‌برداری شده نفتالی بنت برای جو بایدن

ماهیت جنجال رسانه‌ای وال‌استریت ژورنال و نفتالی بنت که دارای کوچکترین ارزش حقوقی نیست، دقیقا ادامه نمایش‌های مضحک نتانیاهو است که این‌بار در قالبی کپی‌برداری شده اجرا می‌شود.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی هماهنگ با ادعای وال‌استریت ژورنال درباره سرقت اسناد محرمانه آژانس بین‌المللی اتمی از سوی ایران و در مقام تایید آن، اسنادی با دست‌خط‌‌های غیر رسمی را در گوگل‌درایو منتشر کرد و مدعی شد که بر اساس این دست‌نوشته‌ها ایرانیان درصدد داستان‌پردازی برای فریب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده‌اند! 

مدعای نفتالی بنت تایید «سرقت اسناد از آژانس توسط  ایران» است حال آنکه مستندِ ارائه شده، سندی مجعول بوده و اصالت ندارد.

بنت که در نمایش تبلیغاتی اخیرش سعی داشت خود را معقول‌تر از نخست‌وزیر پیشین این رژیم، «بنیامین نتانیاهو» نشان دهد، اینک با انتشار تصویری که به ادعای او سندی محرمانه است، نشان داد دستِ کمی از همتای پیشین خود در نشان دادن نقاشی بمب و طنزپردازی ندارد.

ماهیت جنجال رسانه‌ای وال‌استریت ژورنال و نفتالی بنت که دارای کوچکترین ارزش حقوقی نیست، دقیقا ادامه نمایش‌های مضحک نتانیاهو است که این‌بار در قالبی کپی‌برداری شده اجرا می‌شود.

 انتشار انیمیشین در پایان گزارش نفتالی بنت نیز نشان داد که او برای تکمیل رفتارهای مضحک خود حاضر است هزینه‌های بیشتری بپردازد و نقاش‌های نتانیاهو را به انیمیشن تبدیل کند.

 دفاع ناشیانه نفتالی بنت از وال‌استریت‌ژورنال و انتشار به اصطلاح اسناد محرمانه به سرقت رفته از ایران با چاشنی طنز انیمیشن پایانی، نشان‌گر آن است که منشاء تمامی اقدامات اخیر برای ایجاد حساسیت در فعالیت هسته‌ای ایران، رژیم تروریستی و جعلی اسرائیل است که سعی دارد با «سفارش تولیدِ گزارش» به برخی رسانه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی تا پیش از برگزاری نشست شورای حکام آژانس، فضا را به‌گونه‌ای مدیریت کند که با ایجاد موانع جدی، آمریکا را از بازگشت به برجام برحذر دارد.

در همین حال؛ انتشار جزئیات پیش‌نویس قطع‌نامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام علیه ایران با محوریت «همکاری ناکافی سیستماتیک ایران درباره موضوع ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده» در رویترز را می‌توان به عنوان حلقه دیگری از زنجیره اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی برای برهم زدن مذاکرات وین نام برد.

گرچه مردم آمریکا از اینکه منافعشان توسط صهیونیست‌ها گروگان گرفته شده دل خوشی از این رژیم ندارند اما سیاست‌مداران آمریکایی هر از چندگاه به پرداخت هزینه‌هایی تن می‌دهند که برای شهروندان آمریکایی، چنین تصمیم‌هایی جز همین معنا را نمی‌دهد.

اجابت درخواست لابی صهیونیستی برای مقاومت آمریکا در پذیرش تعهدات برجامی خود ضمن آنکه موجب طولانی شدن مذاکرات و ایجاد چالش‌های جدی در مسیر دستیابی به توافق شده، توافق پیشین را نادیده می‌گیرد و به اصطلاح حقوقی بازگشت به برجام را غیرممکن می‌سازد.

ایجاد شرایط فوق از جمله مواردی است که توانسته جو بایدن را در موقعیتی قرار دهد که برخلاف شعارهای انتخاباتی‌اش نتواند به قول خود در مقابل انتخاب کنندگانش وفادار بماند، خاصه آنکه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بارها در قامت سخنگوی کاخ سفید از قصد و اراده بایدن در این مورد سخن گفته و با این ترفند نشان داده است که تا چه حد بر دیپلماسی آمریکا نفوذ دارد.

شایان توجه است که درخواست ایران برای تضمین عدم خروج آمریکا از برجام به مثابه شرط جدیدی که هیچ تاثیری در تغییر ماهیت متن قبل ندارد، از سوی آمریکا به عنوان درخواستی فرابرجامی تلقی شده و با این استدلال امکان‌ناپذیر نامیده می‌شود.

این درحالی است که توافق بر حذف و تغییر یکی از بندهای توافق پیشین که ماهیت متن قبلی را به واقع تغییر می‌دهد و از منظر حقوقی متن جدیدی به شمار می‌آید، با فشار صهیونیست‌ها مورد درخواست آمریکا قرار می‌گیرد بی‌آنکه مشکلی حقوقی ایجاد کند!

این تصمیم در کنار اقدامات تروریستی و خراب‌کارانه رژیم صهیونیستی و سفارش و حمایت از نشر گزارش‌های بی‌پایه و اساس درباره فعالیت هسته‌ای ایران در حجم کم‌سابقه از سوی صهیونیست‌ها، هدفی جز بر هم زدن مذاکرات وین در آستانه اجلاس شورای حکام  آژانس ندارد و نشان می‌دهد تل‌آویو عزم خود را برای ایجاد مانع در مقابل شکل‌گیری توافق جزم کرده است.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی