شناسه خبر : 97576
تاریخ انتشار : 1401/03/10 12:01
رئیس ساترا: تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا اعلام نشده است

رئیس ساترا: تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا اعلام نشده است

رئیس ساترا درباره نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، الزام قانونی صدا و سیما و برخورد با دو پلتفرم نمایش‌خانگی، توضیحاتی داد.

نورنیوز-گروه فرهنگ: در حالی که چند روز از صحبت‌های صریح پیمان جبلی درباره شبکه نمایش‌خانگی نمی‌گذرد، بحثِ برخورد با فیلیمو و نماوا دو پلتفرمِ شبکه نمایش‌خانگی و ابطالِ مجوز آنها، فضایِ رسانه‌ای را داغ کرده است.

برخی در فضای‌مجازی گمانه‌زنی کرده‌اند این اتفاق در پی انتشار بدون مجوز بعضی سریال‌های فیلیمو و نماوا مانند «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» در این دو پلتفرم که بعضی بدون بازبینی به انتشار رسیدند، افتاده است. 

سعید مقیسه رئیس ساترا در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره برخورد با دو پلتفرم شبکه نمایش‌خانگی توضیح داد: "در پی انتشار برخی اخبار حاشیه‌ساز در مورد لغو مجوز فیلیمو و نماوا اعلام می‌کنم از طرف ساترا هنوز تصمیم قطعی برای تعلیق مجوز پلتفرم‌های مذکور اعلام نشده است. البته برخی پلتفرم‌ها تخلفاتی داشته‌اند که منجر به کسر امتیاز آنها شده است و در صورت رسیدن امتیاز هر رسانه به کمتر از حداقل اعتبار لازم، اقدام قانونی انجام خواهد شد."

او درباره اینکه آیا این اقدام قانونی و دلیل کسر امتیاز، به خاطر انتشار بدون بازبینی سریال‌هایی مثلِ «یاغی»، «نوبت لیلی» و «جادوگر» است، تصریح کرد: "به صورت کاملاً واضح، تخلف محتوایی یعنی اینکه برخی بخش‌های منتشر شده مجوز انتشار از ساترا ندارند. لیست تخلفات در صورت تأیید حقوقی منتشر خواهد شد."

رئیس ساترا همچنین در خصوص تلاش عده‌ای برای بازگشت اختیارات نظارت بر نمایش‌خانگی به ارشاد، گفت: "نظارت بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و تنظیم مقررات در ابعاد مختلف از جمله ضوابط محتوایی و حفظ حریم مقدس خانواده‌ها، الزام قانونی بر صداوسیما است و ساترا برای اجرای قانون با تمام توان اقدام خواهد کرد."

پیمان جبلی رئیس صداوسیما هم در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی‌شریف در مورد نمایش‌خانگی گفته بود: همان‌طور که در آنجا اشاره کردم باید نظارت بر پلتفرم‌ها و شبکه خانگی جدّی‌تر دنبال شود. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده و در نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل‌انگاری بکنیم.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی