شناسه خبر : 97537
تاریخ انتشار : 1401/03/09 14:56
حضور بیگانگان را در منطقه امیدبخش و گره‌گشا نمی‌دانیم

حضور بیگانگان را در منطقه امیدبخش و گره‌گشا نمی‌دانیم

رییس جمهور ایران با تاکید بر اینکه حضور بیگانگان را در منطقه امیدبخش و گره‌گشا نمی‌دانیم گفت: در افغانستان معتقدیم که دولت باید فراگیر باشد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پس از امضای توافقنامه‌هایی میان ایران و تاجیکستان با بیان اینکه ما روابط فرهنگی و دینی و ارتباطات خوبی را با تاجیکستان داشته‌ایم، اظهار کرد: این روند به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم به شکل بهتری پیش رفت و با سفری که در ابتدای کار دولت به دعوت رییس جمهوری این کشور به تاجیکستان داشتم، نقطه عطفی در روابط بین دو کشور ایجاد شد.

وی افزود: آن سفر به نحوی تاثیرگذار بود که امروز شاهد این هستیم روابط تجاری مابین دو کشور به میزان چهار برابر، افزایش یافته است. همچنین در حوزه‌های دیگر هم اقدامات خوبی انجام شد؛ از جمله تفاهم‌نامه‌هایی که روز دوشنبه امضاء کردیم.
 
رئیسی یادآور شد: امروز گام بلندی برای روابط دو کشور برداشته شد و ما مصمم هستیم که روابط سیاسی، تجاری، فرهنگی، حوزه انرژی، گردشگری، معدن و در حوزه‌های علم و فناوری بین دو کشور را به صورت جدی تداوم دهیم ،به شکلی که هر دو ملت شاهد روابط بهتری بین دو کشور باشند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم روابط دوجانبه را به روابط منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کنیم، اظهار کرد: این روابط برای منافع دو کشور و دولت و ملت‌های آن‌ها می‌تواند اثرگذار باشد و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی افزود: ما به هیچ‌عنوان حضور بیگانگان را در منطقه امیدبخش و گره‌گشا نمی‌دانیم و در افغانستان هم معتقدیم که دولت باید فراگیر باشد. امنیت افغانستان هم برای ما و تاجیکستان و از همه بیشتر برای ملت افغانستان مهم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید امنیت، ثبات و آرامش در افغانستان برقرار باشد، گفت: حضور تروریست‌ها در این کشور نگران‌کننده است. ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم این حضور را بپذیریم، این امر چه برای ملت افغانستان و چه منطقه قابل‌قبول نیست.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دست‌های پلید استکبار که حضور تروریست‌ها را تقویت می‌کنند به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند امنیت مردم افغانستان است، اظهار کرد: آنان فقط به فکر منافع خود هستند و ۲۰ سال حضور ناتو هیچ دستاوردی برای مردم نداشته است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی