شناسه خبر : 97500
تاریخ انتشار : 1401/03/08 19:52
امیرعبداللهیان: اجرای کریدور خلیج فارس - دریای سیاه منشا تحولات مثبت می‌شود

امیرعبداللهیان: اجرای کریدور خلیج فارس - دریای سیاه منشا تحولات مثبت می‌شود

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه که در تهران بسر می‌برد امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

نورنیوز -گروه سیاست: وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت‌های وسیع همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و از جمله توانمندی‌های ایران در حوزه های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به کنفرانس بین المللی"ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم‌اندازها برای همکاری" اشاره کرد و آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه همچنین به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین‌المللی خلیج فارس-دریای سیاه اشاره و اظهار امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشا تحولات مثبت در همکاری های تجاری و ترانزیتی مابین جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه گردد.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز ضمن تشکر از وزیر امور خارجه برای این ملاقات و نیز حمایت از برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران، جمهوری اسلامی ایران را از فعال‌ترین "شرکای گفتگوی" سازمان برشمرد و اظهار اطمینان نمود در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاری‌های گسترده‌تر و مستحکم‌تر فراهم گردد.

او همچنین گزارشی از فعالیت‌های سازمان در سه دهه گذشته ارائه و به تاثیرات منفی بحران اکراین بر فعالیت‌های جاری سازمان اشاره کرد.    

وزیر امور خارجه همچنین ضمن اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه درگیری‌ها در اکراین، مجددا بر اهتمام و آمادگی کشورمان برای ارتقا سطح همکاری با سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه تاکید و برای کنفرانس بین‌المللی تهران آرزوی موفقیت نمود.

یادآوری می شود کنفرانس بین المللی"ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری" روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش‌های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی