شناسه خبر : 97178
تاریخ انتشار : 1401/03/01 14:50
هنیه: ملت فلسطین آماده حمایت از مسجدالاقصی باشند

هنیه: ملت فلسطین آماده حمایت از مسجدالاقصی باشند

رهبر حماس در سخنرانی خود به مناسبت سالروز نبرد «سیف القدس» به رژیم صهیونیستی درباره یورش به مسجدالاقصی و برگزاری راهپیمایی موسوم به «پرچم» هشدار داد.

نورنیوز -گروه بین‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز (یکشنبه) به مناسبت سالروز نبرد «سیف القدس» همایشی تحت عنوان «سیف القدس، وحدت سرزمین و ملت» برگزار کرد.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در  این نشست گفت: غزه و مقاومت آن همان طرفی بود که شمشیر را در برابر اشغالگر از غلاف بیرون کشید و عمق این رژیم را هدف گرفت.

هنیه در ادامه به تحولات راهبردی به وجود آمده در پی این نبرد پرداخت و افزود: سیف القدس یک نقطه تحول مهم در مسیر نبرد با دشمن صهیونیستی بود و در را به روی مرحله جدید و متفاوت باز کرد. این نبرد یک نبرد فراگیر و چند بعدی بود که تأثیرات آن فقط محدود به مسأله فلسطین نمی‌شود بلکه تأثیرات آن به کل منطقه و جامعه بین‌الملل کشیده شد.

هنیه گفت: ابتکاری که گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و گروه‌های مقاومت در هنگام آغاز نبرد سیف القدس به کار گرفتند نظریه امنیت دشمن صهیونیستی را در هم کوبید.

او تأکید کرد که این نبرد نظریه بازدارندگی، جنگ‌های برق‌آسا و انتقال به «سرزمین دشمن» را کنار زد. ابتکار عمل القسام و گروه‌های مقاومت، نظریه بازدارندگی در مقابل دشمن را ایجاد کرد. هنیه افزود: مقاومت با سیف القدس نبرد را به داخل سرزمین فلسطین کشاند و وجب به وجب فلسطین هدف اقدامات اطلاعاتی مقاومت، شلیک موشک و پرواز پهپادهای مقاومت بود. سیف القدس عناصر جدیدی را به موازنه قدرت راهبردی ملت فلسطین معرفی کرد.

رئیس حماس ادامه داد، ملت فلسطین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از مهم‌ترین عناصری بودند که وارد موازنه قدرت در این نبرد شده و با غزه و کرانه باختری یکی شدند. اینها گنج ملت و مقاومت هستند و عنصری تعیین کنده در نبرد تاریخی با دشمن خواهند بود.

هنیه افزود: موازه قدرت راهبردی امروز به نفع ماست. نبرد سیف‌القدس، سرزمین، ملت و مسأله فلسطین را متحد کرد و موانع جغرافیایی در داخل فلسطین تاریخی را برداشت.

او در ادامه به فراخوان‌های صهیونیستی برای یورش به مسدالاقصی و برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم پرداخت و به رژیم صهیونیستی درباره اجرایی کردن این اقدام هشدار داد.

هنیه تأکید کرد: ملت فلسطین و در مقدمه آن مقاومت در قدس و کرانه باختری اجازه اجرایی شدن این خزعبلات یهودی در مسجدالاقصی را نخواهد داد. مطلقا اجازه هتک حرمت مسجدالاقصی و یاغی‌گری در خیابان‌های قدس و علیه فلسطینی‌ها در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ داده نخواهد شد. مرحله قبل از سیف القدس با مرحله پس از آن کاملا متفاوت است.  گرفتن حقوق و تحقق پیروزی در دست ماست نه در دست دشمن ما؛ ما تمام متغیرات در فلسطین و در سطح منطقه را بررسی می‌کنیم و همه به نفع ملت ما خواهد بود.

هنیه ضمن اعلام اینکه نبرد با دشمن صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده، از همه ملت فلسطین خواست در آمادگی کامل برای حمایت از مسجدالاقصی باشند.

هنیه در پایان بر آزادی تمام اسرا و بیرون کردن دشمن صهیونیستی از سرزمین فلسطین و بازگرداندن آوارگان تأکید کرد و آن را وعده صادق خواند.

نبرد سیف القدس در ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۱) و در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی و قدس رخ داد و ۱۱ روز به طول انجامید. مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.


خبرگزاری شهاب
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی