شناسه خبر : 97125
تاریخ انتشار : 1401/02/31 15:37
نرخ مجاز افزایش اجاره‏‌بهای 1401

نرخ مجاز افزایش اجاره‏‌بهای 1401

سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن 1401 نسبت به اجاره‌بهای سال 1400، در تهران حداکثر 25 درصد، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 20 درصد و سایر شهرها 15 درصد به تصویب رسید.

نورنیوز-گروه جامعه: جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد و این ستاد با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره‌بها در تهران و شهرستان‌ها را تعیین کرد. در این جلسه سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن نسبت به اجاره‌بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند.  بر این اساس همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این سیاست با هدف تنظیم بازار اجاره مسکن برای سومین سال پیاپی ابلاغ شده است. از سال ۹۹، دولت برای حمایت از مستاجرها، اقدام به سقف‌گذاری برای افزایش اجاره‌‌بهای مسکن مطابق با درصدهای اعلام شده در فوق کرد که امسال هم این درصدها ملاک تمدید قراردادهای اجاره مسکن خواهد بود. براین اساس، افزایش اجاره بها در قراردادهای جدید باید با نرخ‌های اعلام شده، اعمال شود.


دنیای اقتصاد
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی