شناسه خبر : 97096
تاریخ انتشار : 1401/02/31 10:21
عربستان و فرانسه به دنبال تغییر در لبنان

عربستان و فرانسه به دنبال تغییر در لبنان

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی در گفت وگوی تلفنی بر لزوم انجام اصلاحات ساختاری در لبنان تأکید کردند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد «امانوئل مکرون» و «محمد بن سلمان» در گفت وگوی تلفنی بر لزوم اجرای اصلاخات ساختاری لازم برای برای بهبود لبنان تأکید کردند.

این در حالی است که کارشناسان و صاحبنظران اقدامات کشورهای غربی و دخالت‌های آنها را باعث به وجود آمدن شرایط کنونی در لبنان می‌دانند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی بر تمایل خود در ادامه هماهنگی برای حمایت از لبنان تأکید کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت وگو همچنین بر ادامه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه و ادامه «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» که تحت نظارت پاریس در آگوست ۲۰۲۱ برگزار شد، تأکید کرد.

همچنین دو طرف در این گفت وگو در خصوص بحران اوکراین به اثرات این بحران در سطح جهانی پرداختند و همچنین عدم تعادل ایجاد شده در بازارهای انرژی و اقدامات احتمالی برای تضمین عرضه انرژی برای همه و مهار افزایش قیمت‌های جهانی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه کاخ الیزه همچنین آمده است که ولیعهد و رئیس جمهور فرانسه بر تمایل خود برای تقویت همکاری و شراکت بین دو کشور تاکید کردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی