شناسه خبر : 97049
تاریخ انتشار : 1401/02/29 10:44
پیام‌های حضور پمپئو در کمپ منافقین در آلبانی

نورنیوز بررسی کرد؛

پیام‌های حضور پمپئو در کمپ منافقین در آلبانی

تقارن بازدید پمپئو از کمپ گروهک تروریستی منافقین در آلبانی با مواضع دولتمردان کنونی آمریکا و همچنین تحرکات عملی غرب در قبال برخی اعتراضات محدود نسبت به شرایط اقتصادی در ایران جای تامل بیشتری دارد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دوران ترامپ، بعدازظهر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سفر به آلبانی در اردوگاهی که کمپ اشرف ۳ نامیده می‌شود با سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد.

منافقین با تهیه رپرتاژهای تبلیغاتی مختلف از این دیدار تلاش کردند که این رخداد را به عنوان واقعه ای مهم و تاثیرگذار معرفی کنند. 

پمپئو نیز در جریان گفتگو با سرکرده منافقین ادعاهای نخ نما شده قدیمی اش علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و همزمان تلاش نمود تا این گروهک تروریستی را مهره‌ای مهم برای اهداف ضد ایرانی آمریکا معرفی کند.

اتخاذ این رویکرد از سوی پمپئو در حالی است که سران گروهک منافقین نیز در رویه ای ثابت با برجسته سازی آنچه اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی می نامند تلاش می کنند تا خود را مهره‌ای ارزنده برای آمریکا معرفی نمایند.

در باب دیدار پمپئو از کمپ سالمندان مدعی مبارزه با جمهوری اسلامی ایران چند نکته قابل توجه است:

نخست ماهیت و شخصیت پمپئو و حمایت مستمر وی به عنوان یک مقام سابق آمریکا از گروهکی تروریستی است. کارنامه ننگین منافقین در کشتار مردم بیگناه و همدستی با دشمنان قسم خورده ایران، ازاین گروهک چهره ای بسیار منفور نزد ملت ایران ساخته است.

 بسیار روشن است که این مقام سابق آمریکایی که البته گفته می شود خود را برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور اماده می کند بدلیل سوابقش درسازمان دادن به تروریسم دولتی واهمه ای نسبت به همراهی و حمایت از یک گروه تروریستی ندارد. 

اسناد متقن نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین متولیان ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا بوده است.  در همین حال پمپئو از طراحان و مجریان سیاست فشار حداکثری بر علیه مردم ایران بوده است.

اجرای این برنامه که با تحریم های همه جانبه حتی در حوزه غذا و دارو همراه بوده مصداق روشنی از تروریسم اقتصادی است.

نکته قابل توجه دیگر که بیانگر نگاه توهم زده و نخ نما شده او و طیف هم فکر وی در آمریکا می باشد بیان جملات تکراری در باب ضعف جمهوری اسلامی است وزیر خارجه سابق آمریکا در بازدید از اردوگاه «اشرف ۳» در آلبانی، گفت: «رژیم» جمهوری اسلامی ایران در ضعیف‌ترین موقعیت خود طی «ده‌ها سال» گذشته قرار دارد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که پمپئو ۱۹ تیر سال گذشته نیز که هنوز سمت وزیر خارجه آمریکا را برعهده داشت در پیامی به یک نشست منافقین در تیرانا، پایتخت آلبانی، گفته بود که جمهوری اسلامی ایران اکنون در «ضعیف‌ترین» و «بحرانی‌ترین» شرایط خود از آغاز موجودیت این نظام قرار گرفته است.

اظهارات مضحک او و دارو دسته افراطی جمهوری خواهان در آمریکا که در سال ۹۷ با ارائه تحلیلهای بی پایه مدعی بودند که "جمهوری اسلامی ایران جشن پیروزی چهل سالگی اش را نخواهد دید" هنوز به عنوان موضوعی طنز در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح می شود.

دوم آنکه پمپئو در حالی حمایت خود را از آنچه جریان اصلی مقاومت در برابر جمهوری اسلامی می نامد،ادامه می دهد که دولت این کشور تا چند سال قبل بدلیل رویکرد تروریستی منافقین از جمله «نقش داشتن در قتل شهروندان ایالات متحده در ایران در دهه ۱۹۷۰» و نیز «حمله در خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲» این گروهک را در فهرست سازمانهای تروریستی ایالات متحده قرار داده بود که البته در چارچوب سیاست‌های تروریسم پروری اوباما در سال ۲۰۱۲ به آن خاتمه داد.

سوم‌ آنکه تقارن حمایت پمپئو از گروهک تروریستی منافقین با مواضع دولتمردان کنونی آمریکا و تحرکات عملی غرب در قبال برخی اعتراضات محدود نسبت به شرایط اقتصادی در ایران جای تامل بیشتری دارد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله جویانه نسبت به امور داخلی ایران با انتشار توییتی اعلام کرد از اعتراضات در ایران حمایت می‌کند! و مواضع خود را قوت قلب برای آشوب سازان در ایران دانسته است.

شباهت رفتاری دولتمردان گذشته و حال آمریکا نشان می دهد که در مقام مخالفت و دشمنی علیه ملت ایران از سوی دولت آمریکا، تفاوتی میان دموکرات و جمهوری خواه وجود ندارد.

 چهارمین نکته قابل توجه، اقدامات عملی غرب برای آشوب سازی در داخل ایران، هم زمان با حمایت و تقویت گروهکهای تروریستی مخالف جمهوری اسلامی است.

دستگیری دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به سمت آشوب و بی‌نظمی اجتماعی وارد کشور شده بودند از سوی وزارت اطلاعات نشان می دهد که پشتیبانی غرب و بویژه آمریکا از گروههای برانداز و تروریست تنها به حمایت های کلامی محدود نمی شود بلکه ابعاد عینی، عملی و عملیاتی کاملا فعالانه ای دارد.

اگرچه اقدامات پمپئو در حمایت از منفورترین گروهک ضدانقلاب نزد مردم ایران، نمایش وقیحانه ای از دشمنی آشکاریک سیاستمدار آمریکایی با ایران و ایرانی است لیکن این رفتار و سایر اظهارات و اقدامات واشینگتن را باید به عنوان رویکرد ثابت دولت این کشور اعم از جمهوری خواه و دموکرات در قبال جمهوری اسلامی ایران  تحلیل کرد و در تعیین سیاستهای راهبردی کشور در قبال غرب بویژه آمریکا به آن مورد توجه قرار داد.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی