شناسه خبر : 95715
تاریخ انتشار : 1401/02/21 14:00
نخستین واکنش رسمی قطر به کشته شدن خبرنگار الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی

نخستین واکنش رسمی قطر به کشته شدن خبرنگار الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی

دولت قطر در بیانیه‌ای به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل:  وزارت خارجه قطر امروز با صدور بیانیه‌ای کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست را به شدت محکوم کرد.

 در این بیانیه آمده است: ترور شیرین ابوعاقله، جنایتی فجیع، نقض آشکار قوانین بین المللی و حمله به آزادی مطبوعات و رسانه‌ها است.

وی افزود: ما خواستار تحرکات فوری برای جلوگیری از نقض بیشتر آزادی بیان توسط مقامات رژیم اشغالگر و اتخاذ تدابیری برای توقف خشونت علیه فلسطینیان و خبرنگاران هستیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

خبرنگار الجزیره هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

نظامیان صهیونیست همچنین «علی السمودی»، گزارشگر شبکه الجزیره و همکار شیرین ابوعاقله را با شلیک گلوله از پشت سر هدف قرار دادند و وی را زخمی کردند.

الجزیره در این باره اعلام کرد که السمودی بامداد امروز در کنار و همراه مرحوم شیرین ابوعاقله هنگام پوشش خبری یورش نظامیان اشغالگر اسرائیل به جنین از پشت سر هدف گرفته شد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی