شناسه خبر : 95583
تاریخ انتشار : 1401/02/19 02:41
درماندگی امنیتی در اسرائیل

درماندگی امنیتی در اسرائیل

عملیات العاد در نزدیکی تل‌آویو ضمن این که جشن صهیونیست‌ها به مناسبت روز استقلال را به عزا تبدیل کرد، درماندگی امنیتی این رژیم را نیز نشان داد.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات استشهادی پنجشنبه شب در شهرک العاد واقع در شرق تل‌آویو که سه کشته برجا گذاشت، اعلام کردند که این رژیم وارد چرخه نداشتن امنیت و ناامنی فزاینده شده است.

با توجه به تداوم اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس علیه مسجدالاقصی و سایر مقدسات دینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ترس و وحشت صهیونیست‌ها از افزایش شمار عملیات استشهادی، بیش از پیش افزایش یافته است.

نفتالی بنت نخست وزیر دولت اشغالگر از افزایش عملیات‌های یاد شده ابراز ترس و نگرانی کرد و گفت: عاملان این عملیات "برای کشتن ما برخاسته‌اند و هدف آنها شکستن روحیه ما است."

در اقدامی که نمایانگر میزان ترس و وحشت رهبران رژیم صهیونیستی است، یتسحاک یوسف، خاخام اعظم رژیم صهیونیستی دیروز جمعه از شهرک‌نشینان صهیونیست خواست تا اسلحه به دست بگیرند و از شهرک‌های خود محافظت کنند.

عملیات شهادت‌طلبانه جوانان فلسطینی در شهرک العاد موجب تمجید گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت فلسطین شده است و با تبریک به ملت خود، این اقدام را قهرمانانه و پاسخی به خشونت‌ها و هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی دانستند.

اوج این درگیری‌ها زمانی رخ داد که نظامیان صهیونیست اواسط فروردین‌ماه گذشته، سه فلسطینی را با شلیک ده‌ها گلوله در جنین به شهادت رساندند.

گزارش‌های منابع فلسطینی حاکی از آن است که در ماه آوریل گذشته، ۴۷۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند که اوج آن پنج روز ایام عید یهودی فصح بوده است.

فروریزی توانمندی رژیم صهیونیستی با توانمندی جریانات مقاومتی

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با نگاه به فروپاشی رژیم صهیونیستی چند نکته حائز اهمیت است، اظهار می‌کند: یکی از موضوعات، فروریزی توانمندی‌های نظامی رژیم صهیونیستی است. با توجه به توانمندی گروه‌های جریانات مقاومتی بعد از جنگ سیف‌القدس مشاهده می‌کنیم که نوعی فروریزی در توان نظامی رژیم صهیونیستی پدید آمده است تا جایی که پهبادهای کشورهای دیگر از جمله حزب‌الله در عمق سرزمین‌های رژیم غاصب صهیونیستی پرواز و از همه توانمندی‌های نظامی این کشور تصویربرداری کردند و آن را به مناطق موردنظر منتقل کردند و به سلامت به مقر خود بازگشتند.

وی ادامه می‌دهد: البته حرف و حدیث‌هایی در خصوص نفوذ پهبادهای جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته در رسانه‌ها مطرح شد که چند فروند از هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی نیز به عمق خاک رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است، همچنین برای مقابله با آن‌ها تعداد کثیری از هواپیماهای رژیم صهیونیستی به پرواز درآمدند و نتوانستند با آن‌ها مقابله کنند و آن‌ها به سلامت به مکان‌های مورد نظر خود بازگشتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح می‌کند: همه این موارد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی توانمندی خود را از دست داده است و اگر آن‌ها را در کنار سوراخ شدن لایه چهارم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی یعنی گنبد آهنین قرار دهیم مشخص می‌شود که اکنون هیچ حفاظ نظامی برای رژیم صهیونیستی متصور نیست.

وی خاطرنشان می‌کند: در مقابل فروپاشی توانمندی‌های رژیم صهیونیستی، موضوع امنیت داخلی این رژیم به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت مطرح بوده است و در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شد که این مورد نیز در طول یک ماه گذشته چندین مرتبه توسط گروه‌ها و جریانات مقاومتی مورد آسیب جدی قرار گرفته است تا حدی که رزمندگان استشهادی مقاومت به حریم امن تل‌آویو وارد شدند و در خیابان‌های مهم و اساسی این رژیم عملیات خود را مدیریت می‌کنند و رژیم نمی‌تواند در مقابل این عملیات عکس‌العملی از خود نشان دهد و در حقیقت این هم یکی دیگر از نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی است.

صدرالحسینی می‌افزاید: عملیات اخیر رژیم صهیونیستی را مستاصل کرده است و با وجود برپایی جشن، این روز را برای رژیم صهیونیستی به عزا تبدیل کردند. اکنون عدم توانمندی‌های رژیم علاوه بر حوزه نظامی امنیتی، در حوزه بهداشت و درمان و در مقابله با کووید ۱۹ نیزبه اثبات رسید و مهاجرت معکوس در این کشور سرعت گرفته است و جمعیت این کشور در طول یک سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است. رژیم صهیونیستی نمی‌تواند سرپا بایستد و افول خود را به نظاره نشسته که این فروریزی از جانب دوستان و همسایگان کاملاً قابل مشاهده است.

وی تاکید می‌کند: مدت‌ها است رژیم صهیونیستی برای تحریک قشر تندرو، تلاش می‌کند که اقداماتی را انجام دهد تا برخورد با مسلمانان و صاحبان اصلی بیت‌المقدس توسط صهیونیست‌ها انجام شود، از این‌رو این اقدام در بعضی از ایام که برای یهودیان از اهمیت مذهبی بیشتری برخوردار است انجام می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: امسال در ماه مبارک رمضان تندروهای صهیونیست در چندین مورد برای تصرف و تخریب مسجدالاقصی اقدام کردند که البته با مقاومت مسلمانان روبه‌رو شدند و رژیم صهیونیستی علی‌رغم استفاده از پلیس نتوانسته است به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

وی ادامه می‌دهد: برای تأیید افول همه‌جانبه رژیم صهیونیستی اقرار به افول ایهود باراک در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ وی گفته بود که در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از ۸۰ سال حکومت نداشتند، مگر در دو دوره پادشاهی داوود و دوره حشمونیان و هر دو دوره، آغاز تجزیه آنها در دهه هشتم بوده است.

صدرالحسینی یادآور می‌شود: نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزوده است که تجربه دولت کنونی عبری صهیونیستی سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که افول دهه هشتم مانند قبل بر آن‌ها نازل شود.

وی ادامه می‌دهد: بحران‌های داخلی، افزایش قدرت روز افزون نیروهای مقاومت و مخالفت افکار عمومی جهان با سیاست‌های ظالمانه این رژیم از جمله مواردی است که رژیم غاصب صهیونیستی را رو به افول سوق می‌دهد.


ایمنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی