شناسه خبر : 95557
تاریخ انتشار : 1401/02/19 10:28
خبرنگاران روس هم از جشنواره کن حذف شدند

خبرنگاران روس هم از جشنواره کن حذف شدند

مسئولان جشنواره فیلم کن فرانسه، درخواست همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای روسیه را برای حضور در این رویداد سینمایی رد کردند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: جشنواره فیلم کن امسال درخواست حضور روزنامه نگاران روسی را به عنوان بخشی از موضع خود علیه تهاجم این کشور به اوکراین رد کرده است.

به گفته روزنامه‌نگاران روسی که در سال‌های گذشته به صورت مستمر در این جشنواره حضور داشته اند، در جلسه اخیر گروهی از اعضای رسانه‌های روسیه با مدیر مطبوعاتی کن «اگنس لروی» این مقام مسئول جشنواره به آن‌ها گفته که جشنواره کن قبل از تصمیم گیری در مورد صدور مجوز حضور روزنامه‌نگاران روس منتظر بهتر شدن اوضاع بین روسیه و اوکراین بود، اما با توجه به شروع جشنواره در کمتر از دو هفته آینده جشنواره در نهایت تصمیم گرفته اعتبارنامه تمام روزنامه نگاران روسی را رد کند.
«آگنس لروی» همچنین گفته: فقط رسانه‌هایی را برای حضور در جشنواره تایید کرده ایم که با موضع جشنواره در مورد وضعیت اوکراین همخوانی داشته باشند، اما ظاهرا هیچ خبرنگار روسی امسال پذیرفت نشده است.
این در حالیست که جشنواره فیلم کن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: امسال هیچ فیلم و نماینده‌ای رسمی که همسو با سیاست‌های روسیه باشد را نخواهد پذیرفت.
اما اکنون فقدان رویه روشن در حذف خبرنگاران، اعتراض آن‌ها را به دنبال داشته است. «کاترینا کارسلیدی» روزنامه‌نگار روس که از سال ۲۰۱۵ هر ساله در جشنواره کن حضور یافته در این باره گفته: «من به این موضوع اشاره کردم که وب‌سایت من هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد، اما درخواست حضورم در جشنواره رد شده است».
یکی دیگر از روزنامه نگاران رد شده امسال جشنواره کن که نمی‌خواست نامش فاش شود نیز نوشته است: «ما در تمام مدت نادیده گرفته شدیم و تنها ۱۰ روز قبل از جشنواره درخواست ما رد شده است. احساس می‌کنم که آن‌ها نمی‌دانستند جهت‌گیری سیاسی روزنامه نگاران چگونه است و تصمیم گرفتند همه ما را رد کنند تا برای خودشان دردسر ایجاد نشود».

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه) برگزار خواهد شد.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی