شناسه خبر : 95510
تاریخ انتشار : 1401/02/18 12:40
سنگینی سایه جنگ بر اقتصاد آلمان

سنگینی سایه جنگ بر اقتصاد آلمان

آتش پیامدهای جنگ در اوکراین دامن اقتصاد کشورهای اروپایی از جمله آلمان را گرفته است و گزارش‌ها حاکی است که قیمت مواد غذایی به‌طور روزافزون در این کشور رو به افزایش است.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: دویچه وله می‌گوید؛ مواد غذایی در آلمان روز به روز گران‌تر می‌شود و مردم برای تهیه مواد غذایی و رفتن به رستوران‌‌ها باید بیشتر خرج کنند و برای نوشیدنی و غذا پول بیشتری باید بدهند.

جهش هزینه‌ انرژی و مواد غذایی در آلمان، رستوران‌ها و کافه‌ها را دچار مشکلات مالی کرده است.

صاحب رستوران Cedrics در شهر راتینگن در نزدیکی دوسلدورف اما راه میان‌بر را انتخاب کرده است و به‌جای سرشکن کردن هزینه‌ها روی قیمت غذاها، از مشتری‌ها ورودی می‌گیرد، سه یورو به‌ازای هر نفر و البته ورود رایگان کودکان.

اینگندورن این تصمیم را به‌جای بالا بردن قیمت منو گرفته است.

در سایت این رستوران آمده است: «میهمانان عزیز، به‌دلیل هزینه‌های بسیار بالای خرید مواد، سوخت و دستمزد، متأسفانه مجبوریم از هر یک سه یورو ورودی بگیریم.»

رادیو غرب آلمان WDR به‌نقل از صاحبان رستوران‌ می‌گوید، قیمت‌ها روزانه بالا می‌رود و  سرویس دادن به مشتریان با قیمت‌های سابق امکان‌پذیر نیست. قیمت گوشت و سبزیجات 30 تا 50 درصد، روغن سرخ‌کردنی 100درصد افزایش یافته است و هزینه سوخت نیز با افزایش محسوسی روبه‌روست.

اینگندورن افزوده است که به‌امید فروکش کردن گرانی، ترجیح داد به منو و قیمت غذاها دست نزند اما با گرفتن ورودی، فشار مالی را جبران کند.

او به WDR توضیح داده است که مشتری‌ها نسبت به مسئله تفاهم نشان داده و پذیرفته‌اند که موضوع نه بر سر سود، بلکه جلوگیری از ضرر است.

آلمان هم‌اکنون تورم کم‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. میزان تورم در آلمان در ماه آوریل به‌نسبت ماه مشابه سال گذشته 7/4 درصد اعلام شد، این جهش کم‌سابقه ناشی از جنگ اوکراین است که به‌ویژه بهای انرژی را به‌شدت بالا برده است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی